مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دنبال فرونشست بخشی از ابتدای خیابان آپادانای اول اصفهان، پلیس راهور، کارشناسان آبفا و شهرداری اصفهان به منظور بررسی ایمنی محل و کنترل جریان فاضلاب به محل اعزام شدند.

به گزارش آماج خبر به نقل از تسنیم، منصور شیشه‌فروش در پیرامون علت نشست زمین درخیابان آپادانا اظهار داشت: عصر روز سه‌شنبه، به دنبال نشست بخشی از ابتدای خیابان آپادانای اول اصفهان، پلیس راهور، کارشناسان آبفا و شهرداری اصفهان به منظور بررسی ایمنی محل و کنترل جریان فاضلاب به محل اعزام شده‌اند. مطابق با بررسی‌های صورت گرفته عمق این شکستگی از سوی اداره آب و فاضلاب در ۵ متری زمین اعلام شده است.

 

وی با بیان آنکه حفره‌ای در محل مذکور ایجاد شده، افزود: به دنبال وقوع این نشست محدودیت‌های ترافیکی لازم از سوی پلیس راهور اعمال شد تا شرکت آب و فاضلاب در سریع‌ترین زمان اصلاحات و اقدامات لازم را انجام دهد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آنکه این معضل برای چندمین بار در اصفهان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا و به دنبال وقوع چندباره این رخداد شهرداری اصفهان مطالعاتی را تحت عنوان «مطالعات پهنه‌بندی خطر فرونشست زمین در شهر اصفهان» آغاز کرده است. تأکید داشته‌ایم که در روند این مطالعات بر مناطقی که فرونشست مشاهده شده مطالعات جزئی‌تری صورت پذیرد.

 

وی با اشاره به مشخص شدن نرخ فرونشست اصفهان و دشت برخوار توسط سازمان زمین‌شناسی، گفت: به همین منظور بنا شد شهرداری اصفهان مقاطعی که این رخدادها مشاهده شده به عنوان یک مسئله به صورت جزئی بررسی کرده و نظرات را به مدیریت استان ارائه دهد. در راستای انجام این مطالعات از اساتید دانشگاه‌ها در جهت پیشگیری از این موضوع بهره گرفته شده است.

 

شیشه‌فروش با بیان آنکه با انجام این پروژه تحقیقی محدوده‌های پرخطر مشخص می‌شود، بیان کرد: فاضلاب اصفهان ۵۰ سال قدمت دارد و به همین خاطر فرسوده است. یکی از درخواست‌های ما از وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تخصیص اعتباراتی برای بازسازی و اصلاح شبکه فاضلابی اصفهان است.

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی