به گزارش آماج خبر، جشنواره بزرگ عشایر غیور و سلحشور کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولین استانی ، شهرستانی و کشوری در گچساران برگزار شد.

این جشنواره در راستای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، باهدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی استعدادهای بالقوه و توانمندی‌ها، آداب‌ورسوم عشایر استان در روستای سر آب ننیز گچساران برگزار شد.

سردار “حمید خرم دل”، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم غیور همیشه در صحنه استان ک.ب بالاخص دو قوم بزرگ و فرهیخته قشقایی و لر و تمامی دست اندرکاران این برنامه، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علت اصلی پیروزی ما در دوران انقلاب “اسلام”بود؛ زمانی که دین اسلام وارد کشور ما شد، مردم کشور ما با شور و شعف دین اسلام را پذیرفتند و مردمان ما مردمانی متمدن، پر فتوح و دینداری هستند و ریشه در اعماق تاریخ دارند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: علت اصلی پیروزی ما در همه برهه های تاریخ، خصوصا زمان حکومت شاه پهلوی، همین دین اسلام بود.

روانبخش دیهیم خوب، فرماندار شهرستان گچساران، ضمن قدردانی از زحمات عشایر، گفت: عشایر قبلا شاید دیده نمی شدند اما الان به همت و پشتوانه انقلاب اسلامی امروز شرایط مطلوب و بهتری دارند.

او افزود: در آن زمان به خاطر نبود امکانات، مردم روستاها و عشایر به شهر مهاجرت می کردند، اما الان مهاجرت معکوس است، چرا که به پشتوانه انقلاب اسلامی امکانات بهتر شده و مردم از شهرها به روستاها مهاجرت می کنند.

در این جشنواره عرضه محصولات تولیدی عشایر، برگزاری بازی‌های بومی محلی، پخت غذاهای محلی، موسیقی و نوا‌های محلی، برپایی میز خدمت و همچنین برنامه‌های فرهنگی در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارائه توانمندی‌های عشایر در تولید صنایع‌دستی و فرآورده‌های دامی و لبنی، اجرا و در معرض نمایش گذاشته شد.

رونمایی از تصاویر هفت شهید انقلاب شهرستان گچساران، کاشت نهال توسط فرمانده سپاه فتح استان، اجرای گروه سرود دانش آموزان، اجرای نمایش طنز و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای عشایر استان نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره در گچساران بود.


  • نویسنده : آهو پایدار