رییس دانشگاه یزد از برگزاری جشنواره شهید رمضانخوانی با رویکرد شناسایی و حمایت از ایده‌های جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ شرکت برای عموم دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و دبیران آموزش و پرورش آزاد است.

به گزارش آماج خبر و به نقل از خبرگزاری فارس، عباس کلانتری خلیل‌آباد پیش از ظهر امروز در نشست خبری برگزاری جشنواره ایده‌های جدید و کابردی به عنوان شهید رمضانخوانی دانشگاه یزد، حمایت از ایده‌های جدید و کاربردی را یکی از اولویت‌های جدی در استان یزد دانست و اظهار کرد:‌ شناسایی ایده‌های جدید و ارتقاء کیفی و کمی پژوهش‌های استان از جمله مهمترین اهدف برگزاری جشنواره شهید رمضانخوانی است.

 

وی افزود:‌ شهید رمضانخوانی دانشجوی دکتری فیزیک اتمی و از جمله شهدای علمی ایران اسلامی است که در سال ۱۳۵۹ در لبنان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

 

رییس دانشگاه یزد در ادامه با بیان این‌که جشنواره شهید رمضانخوانی با محوریت کلیات پژوهش و فقط به منظور شناسایی ایده‌های کاربردی در چهار بخش دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه و معلمان، اساتید دانشگاه و نخبگان، دبیران آموزش و پرورش و فرهیختگان و صنعتگران استان برگزار می‌شود، گفت: هر بخش در سطح خود داوری و ارزیابی و در نهایت از ایده‌های برتر تجلیل می‌شود.

 

کلانتری حرکت در مسیر جهاد تبیین را از دیگر رویکردهای جدی این دوره جشنواره دانست و بیان کرد:‌ تقویت ارتباط دانشگاه با آموزش و پرورش و صنعت از جمله موثرترین راهکارهای اجرایی برای توسعه پایدار در حوزه دانش بنیان است.

 

محمدعلی ایرانمنش، معاون پژوهشی دانشگاه یزد هم در این جلسه با بیان این که تاکنون ۳۰ ایده به دبیرخانه جشنواره شهید رمضانخوانی ارسال شده است، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا هشت اردیبهشت ماه تعیین شده و در نظر داریم اختتامیه این دوره جشنواره را در ۱۵ اردیبهشت ماه امسال برگزار کنیم.

 

وی از پیش‌بینی ارسال ۷۰ ایده کاربردی به این دوره جشنواره خبر داد و گفت: ایده‌های ارسال شده توسط اساتید هیأت علمی دانشگاه‌های استان، نخبگان و برخی از صنعتگران بررسی و داوری می‌شود.

 

معاون پژوهشی دانشگاه یزد در پایان با بیان این‌که برای دستیابی به ایده‌های جذاب و کاربردی به مشارکت تمام نهادها و اقشار جامعه نیاز داریم، خاطرنشان کرد: حمایت از ایده‌های نو و موثر از جمله برنامه‌های تدوین شده در جشنواره شهید رمضانخوانی است.

  • نویسنده : مبینا اکبری