به مناسبت فرا رسیدن بلندترین شب سال،شب یلدا شهرداری و شورای اسلامی شهر مشکین دشت با همکاری مجتمع تولید صنایع دستی البرز (متصا) صنایع دستی هنرمندان این شهر را در تاریخ ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به نمایش گذاشتند.

به مناسبت فرا رسیدن بلندترین شب سال،شب یلدا شهرداری و شورای اسلامی شهر مشکین دشت با همکاری مجتمع تولید صنایع دستی البرز (متصا) صنایع دستی هنرمندان این شهر را در تاریخ ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به نمایش گذاشتند.

 

محمد رضا سالم مسئول برگزاری جشنواره و مدیر مجتمع صنایع دستی البرز شهر مشکین دشت در گفت و گو با خبرنگار آماج عنوان کرد؛

جشنواره یلدا که به مناسبت فرارسیدن شب یلدا برگزار شد ، هدف آن به نمایش گذاشتن هنر دست هنرمندان بومی این شهر و شناخته شدن هنرمندان مشکین دستی و صنایع دستی ایران بود.

 

وی ادامه داد:

هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند هنر های خود را که از قبیل سفالگری، چلنگری ، خم کاری،فلزکاری،گلیم بافی و قالی بافی،زیور آلات سنتی ،شیشه گری ،خراطی، منبط کاری و ….

می‌باشد را به نمایش گذاشتند.

 

مدیر مجتمع صنایع دستی البرز اظهار داشت؛ در این مجموعه ۲۴ هنرمند صنایع دستی حاضر هستند که در زمینه های مختلف فعالیت میکنند و تمامی محصولات از صفر تا صد ،هنر دست این عزیزان می‌باشد و اکثریت بومی شهر مشکین دشت هستند و برای فروش محصولات خود از بازار های خارج از شهر بهره میبرند.

 

سالم با بیان کردن چگونگی اجرای اهداف و گسترش فعالیت صنایع دستی این مجتمع افزود؛ انشاالله بتوانیم مکانی ثابت برای هنرمندان و هنرجویان این شهر پیدا کنیم و این اشتغال زایی را به صورت پایدار اجرایی کنیم.

 

محمد رضا سالم گفت :

یکی از آرزوهای ها و اهداف بزرگ این مجموعه، صادرات این صنایع دستی به خارج از مرز های استان البرز و کشورمان ایران است که خدارا شاکریم از طریق بستر های مناسب ساخته شده این عمل در آینده نه چندان دور عملیاتی می‌شود.

 

وی در مورد وقف بخشی از در آمد هنرمندان این جشنواره به امورات خیریه گفت:

طبق توافقی که با هنرمندان مجموعه شده است، بخشی از درآمد وقف موسسات خیریه ، هنرمندان کم بضاعت و ناتوان و بخشی دیگر از این در آمد برای آموزش هنر های دستی به افراد بی بضاعت میشود.

 

سالم از مسئولین شهری انتقاد کرد و گفت:

با توجه به وجود مشکلات جامعه خواسته ای که هنرمندان از مسئولین شهری دارند ، اختصاص دادن مکانی ثابت رایگان یا حداقل با پرداخت اجاره ای مناسب است که هنرمندان با خیال آسوده به فعالیت خود بپردازند.

 

حرف آخر؟!

توجه به تولید باعث اشتغال زایی و جلوگیری از افزایش جرم میشود،زیرا همانطور که مطلع هستید این دسته از فعالیت ها چون با سرمایه ی بسیار کم قابل راه اندازی هستش باعث شده افراد هنر دوست به این کار روی بیاورند.

 

  • نویسنده : مانی صیادپور