وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت مرد میدان تصریح کرد که جهان به مبارزان شجاعی چون سردار سلیمانی نیاز دارد نه افراد بزدلی چون ترامپ یا نتانیاهو.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست تروریست‌های آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر منتشر شد، تأکید کرد که جهان به مبارزان شجاعی چون سردار سلیمانی نیاز دارد نه جنگ‌طلبان بزدلی همچون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و هم‌دستان آن‌ها.

 

 

وی با انتشار تصاویری از همراهی با سردار سلیمانی و حضور میلیونی مردم سراسر ایران در مراسم تشییع فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توییتر خود نوشت: «دو سال پیش، یک دوست را از دست دادم و ایران یک قهرمان و جهان یک قهرمان مبارزه با تروریسم را از دست داد».

 

وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «برای آن‌هایی که انکار می‌کنند، رنگ واقعی ترامپ تنها یک سال بعد در کنگره ایالات متحده کاملاً نمایان شد».

 

 

محمدجواد ظریف سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «جهان به مبارزان شجاعی چون سردار سلیمانی نیاز دارد نه جنگ‌طلبان بزدلی چون ترامپ، نتانیاهو و هم‌دستانشان».

 

 

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) بود که تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «بغداد» به شهادت رسیده‌اند.

 

ساعتی پس از انتشار خبر اولیه شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً با برعهده‌گرفتن مسؤولیت ترور سردار سلیمانی و المهندس، اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.

 

 

وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها تأکید کرده بود که ترامپ گمان می‌کرد که با ترور شهید سلیمانی موجب خوشحالی بسیاری در ایران می‌شود اما حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع مرد میدان، مشت محکمی بر دهان ترامپ بود.

 

همان‌طور که ایران وعده انتقام‌گیری داده بود، در نخستین ساعات بامداد ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، با ۱۳ فروند موشک بالستیک، پایگاه تروریست‌های آمریکایی «عین الاسد» عراق را هدف قرار داد که خسارت بسیار سنگینی به نظامیان آمریکایی وارد آمد و بیش از یکصد نظامی آمریکایی دچار آسیب‌های مغزی شدند.

 

  • نویسنده : رقیه کدخدازاده
  • منبع خبر : فارس