عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه همراهی نکردن با رهبر موجب تضعیف جامعه و شکست اقتدار امت اسلامی می‌شود، گفت: امروز تمام دشمنان ایران به شکست و ضعف خود برابر هدایت‌های رهبر انقلاب معترف هستند و تا زمانی که خداوند به ما توفیق همراهی با رهبر را عنایت کند مقابل دشمن شکست نخواهیم خورد.

 

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، پیش از آیین ترتیل خوانی حرم مطهر بانوی کرامت در بیان نکات تفسیری جزء ۱۲ قرآن کریم اظهار کرد: از موضوعات این جزء که در آیات مختلف سوره مبارکه هود به آن تأکید شده است مسأله همراهی و معیت با رهبر جامعه است.

 

وی یکی از عوامل قدرتمندی امت اسلامی را همراهی و فاصله نگرفتن از رهبر دانست و گفت: آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود در این زمینه می فرماید خداوند امت اسلامی را از تکیه بر ظالمان بر حذر داشته و در آیه قبل خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید تو و افرادی که تصمیم گرفته‌اند همراه تو باشند در این مسیر استقامت بورزید تا پیروز شوید.

 

استاد تفسیر قرآن کریم با بیان اینکه رمز اقتدار امت اسلامی این است که مردم در کنار رهبر باشند و با دشمنان مقابله کنند، افزود: وجود رهبر در همه جوامع کوچک و بزرگ لازم است و امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ۴۰ نهج البلاغه به دنبال جریانی که خوارج با شعار لا حکم الا الله به راه انداختند و میخواستند رهبر را خانه نشین کنند با این شعار مخالفت کردند و اهمیت رهبری را بیان کرده‌اند.

 

حاج ابوالقاسم ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که اینها(خوارج) از سخن حق استفاده باطل می‌کنند؛ این درست است که هیچ حکمی بالاتر از حکم خدا نیست ولی نمی‌شود مردم رهبر نداشته باشند زیرا اگر رهبر تضعیف شود شیرازه جامعه از هم می‌پاشد و در ادامه فرمودند جامعه رهبری می‌خواهد که مردم به دستور او عمل کنند و دشمن برابر او خاضع، راه‌ها به وسیله او ایمن و حق ضعفا از اغنیا توسط او گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند رهبر است و بدون رهبر انسجام خود را از دست می‌دهد، افزود: امام علی(ع) شرط رسیدن به سعادت اخروی را اطاعت از رهبری جامعه دانستند و فرمودند اگر از من اطاعت کنید شما را به بهشت رهنمون خواهم کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در قرآن مکرر بیان شده که رمز نجات از بلاها و گرفتاری‌ها همراهی با رهبران آسمانی است، یادآور شد: در آیه ۴۸ سوره مبارکه هود خداوند فرمود ای نوح تو و افرادی که تو را همراهی کردند به سلامت از کشتی فرود آیید و در آیات متعدد دیگری خداوند نجات را برای رهبری الهی و افرادی که او را همراهی کردند قرار داده است.

 

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه همراهی با رهبر دینی لوازمی دارد، عنوان کرد: اولین لازمه همراهی رهبری الهی برائت و عدم دلبستگی و وابستگی به دشمنان امت اسلام، لازمه دوم قاطعیت و شدت عمل نسبت به دشمنان رهبران الهی، سوم دلسوزی برای همرزمان و سایر همراهان، چهارم اهل عبادت و فروتنی بودن و پنجم تکیه بر خداوند و عدم اتکاء به ظالمان است.

 

وی ششمین لازمه همراهی رهبر الهی را اهل جهاد بودن با جان و مال دانست و گفت: عدم تبعیت و همراهی با امام باعث تضعیف جامعه و شکست اقتدار امت اسلامی می شود و نمونه آن در جنگ صفین اتفاق افتاد که به خاطر عدم همراهی برخی اطرافیان بی بصیرت، امیرالمؤمنین(ع) تنها ماند و تن به حکمیت داد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز تمام دشمنان ایران اسلامی به شکست و ضعف خود برابر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی معترف هستند و تا زمانی که خداوند به ما توفیق همراهی با رهبر را عنایت کند در مقابل دشمن شکست نخواهیم خورد.

  • نویسنده : سعادت کاظمی