عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئولان باید وضعیت اقتصادی را به سمتی ببرند که خودرو به کالای مصرفی تبدیل شود، برخی از اقدامات صمت خوب است اما مسکن و آرامبخش است و اثری ماندگار ندارد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در دیدار با سرپرست صمت و جمعی از معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت صمت اظهار کرد: پروژه درج قیمت تولیدکننده و شفافیت قیمت‌ها، شاهکار وزارت صمت است، بررسی دقیق قیمت‌ها مانع از افزایش قیمت می‌شود.

 

وی اضافه کرد: قیمت خودرو در کشور متاثر از عوامل مختلفی است که مهم‌ترین عامل این است که خودرو سرمایه‌ای به شمار می‌رود و مصرفی محسوب نمی‌شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس افزود: وقتی خودرو به عنوان سرمایه شناخته می‌شود و نقدینگی نیز در دست مردم زیاد باشد مشکلاتی در این زمینه ایجاد ‌شود.

 

وی تصریح کرد: اگر بازار سرمایه نامطمئن باشد دیگر مردم اطمینانی به بازار و اقتصاد ندارند، اطمینان در اقتصاد معنایش این است که مردم بدانند که جریان اقتصاد کشور از نقطه عطف و مقطعی مشخص یک روند هموار دارد و پرفراز و نشیب نیست، یعنی باید رفتار دولت و اقتصاد کشور قابل پیش‌بینی باشد.

 

ذوالنوری بیان کرد: وقتی این رفتار قابل پیش‌بینی شد مردم می‌توانند سرمایه را در بخشی مطمئن قرار دهند، آنچه در این سال‌ها نشان داده شده این است که مردم سرمایه را به ارز و سکه تبدیل می‌کنند چون می‌دانند ضرر نمی‌کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: یکی از راهبردها این است که مسئولان وضعیت اقتصادی را به سمتی ببرند که خودرو به کالای مصرفی تبدیل شود، برخی از اقدامات صمت خوب است اما مسکن و آرامبخش است و اثری ماندگار ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه نیاز با عرضه و تقاضا باید هماهنگ باشد، گفت: راهکارهایی وجود دارد که می‌توان نیاز را رفع کرد.

 

ذوالنوری عنوان کرد: در راستای مدیریت اقتصادی به روحیه انقلابی نیاز داریم و هر قدمی که برای خدا برداشته شود ماندگار است.

  • نویسنده : سعادت کاظمی