تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و معارف حیات‌بخش و عزت‌آفرین اهل‌بیت(ع) است، گفت: دشمنان هر روز به دنبال یک ابزار و وسیله‌ای هستند تا توجه مردم به مقدسات را کم کنند و با تضعیف ارزش‌ها به اهداف شوم خود برسند، یک روز داعش را ایجاد و یک روز با ابزار رسانه با دین جنگ می‌کنند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنرانی مراسم خطبه خوانی خادمان حرم مطهر بانوی کرامت و آغاز جشن‌های دهه کرامت در روز میلاد حضرت معصومه(س) در حرم مطهر ایشان، اظهار کرد: دهه کرامت دهه مبارک و با میمنتی است که با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و با میلاد امام رضا علیه السلام به پایان می‌رسد.

 

وی گفت: امروز میلاد شخصیت با عظمتی است که امام صادق علیه السلام در مقامشان می‌فرمایند برای خدا حرمی که آن مکه، برای رسول خدا(ص) حرمی که آن مدینه، امیرالمؤمنین(ع) حرمی که آن کوفه و برای ما اهل بیت(ع) حرمی که آن شهر قم است؛ به زودی در این سرزمین اولادی از من دفن که فاطمه نامیده می‌شود و هر کسی او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مقام و مرتبه حضرت معصومه(س) تا جایی است که زیارت مرقد شریفش بهشت و رضوان الهی را به دنبال دارد، ادامه داد: اگرچه اصل زیارت آثار ارزشمندی دارد ولی زیارت هم مراتبی دارد و مرتبه بالای زیارت حضرت معصومه(س) این است که امام رضا علیه السلام به سعد اشعری فرمودند ما نزد شما قبری داریم که هر کسی این قبر شریف را از روی معرفت زیارت کند پاداش او بهشت است.

 

مروی افزود: امام رضا علیه السلام در زیارتی که برای حضرت معصومه(س) انشاء فرمودند در فرازی می‌فرمایند «ای فاطمه(س) مرا در بهشت شفاعت کن زیرا تو در نزد خدا شأن والایی داری» گویی می‌خواهند بفرمایند که انتساب حضرت معصومه(س) فقط دختر امام، خواهر امام و عمه امام بودن نیست بلکه خودشان هم شأنیت و جایگاه ویژه نزد خدا دارند.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه (س) عنوان کرد: ویژگی اول بهره مندی ایشان از علم و معرفتی است که از روی تعلم نبود بلکه نوری بود که خداوند متعال در قلب کسی که اراده هدایت او را داشته باشد قرار می‌دهد و حضرت معصومه(س) از چنین علم و معرفتی بهره‌مند بودند.

 

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: ویژگی دوم حضرت معصومه (س) طهارت باطنی و معصومیت ایشان است زیرا این لقب را امام رضا(ع) برای خواهر خود بکار بردند و در همان روایت سعد اشعری فرمودند کسی که معصومه را در قم زیارت کند گویا من را زیارت کرده است.

 

*کرامت بنی آدم از سنخیت با اهل بیت(ع) حاصل می شود

 

مروی با بیان اینکه اکنون در دهه کرامت قرار دادیم و خداوند می‌فرماید ما بنی آدم را کرامت بخشیدیم، ابراز کرد: زمانی بنی آدم کرامت می‌یابند که به فضیلت ها و ویژگی های چهره های تابناک عالم وجود معرفت پیدا کنند و در مرحله بعد خود را در کلاس درس و آموزه های این اولیاء الهی قرار دهند و با آنها سنخیت پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه اگر سنخیت نباشد از بهشت خبری نیست، گفت: باید بین ما و حضرت معصومه(س) سنخیت و تشاکل باشد بنابراین در عمل، گفتار، علم، معرفت، ایمان، اعتقاد و باور ما به خدا باید سنخیت، تشاکل و تشابه باشد تا وقتی زیارت کردیم بهشت بر ما واجب باشد.

 

*امام خمینی(ره) به ملت ایران کرامت بخشید

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دهه کرامت امسال مصادف با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است، گفت: امام خمینی(ره) به ما، امت اسلامی، ایران و شیعه کرامت بخشید و ایشان این حق بزرگ را به گردن اسلام و ملت ایران دارد برخلاف طاغوت و ائمه کفر که خواری و ذلت را برای جامعه شان به ارمغان می‌آورند تا بتوانند بر آنها حکومت کنند.

 

مروی یکی از مهمترین خدمات امام خمینی(ره) به ملت ایران را گرفتن احساس حقارت از آنها دانست و افزود: تصویب قانون کاپیتولاسین یکی از مصادیق حقیر کردن ملت ایران در رژیم شاهنشاهی بود و موارد زیادی از این قبیل وجود داشت که امام برای رفع این حقارت و رساندن مردم ایران به کرامت قیام کردند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) احساس حقارت ملت ایران در دوران قاجار و پهلوی را از بین بردند و روحیه خود باوری، خداباوری و عزت نفس که به ما کمک کرد در ۸ سال دفاع مقدس مقاومت کنیم و یک وجب از خاک ایران را از دست ندهیم و بعد از جنگ هم همین عزت نفس ملت ایران باعث شده است در مقابل همه سختی‌ها، مشکلات و تحریم‌ها سر خم نکنیم و زیر بار سلطه دشمنان نرویم.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و معارف حیات بخش و عزت آفرین اهل بیت (ع) است، افزود: دشمنان هر روز به دنبال یک ابزار و وسیله‌ای هستند تا توجه مردم به مقدسات را کم کنند تا بتوانند با حقیر کردن آنها به اهداف شوم خود برسند.

 

مروی گفت: دشمن یک روز با داعش اسلام هراسی و مقدس هراسی می‌کند و یک روز هم با ابزار رسانه به جنگ دین و مقدسات می‌رود ولی نور خداوند نابود نمی‌شود حتی اگر کافران آن نور را دوست نداشته باشند.

  • نویسنده : سعادت کاظمی