مدیرعامل شستا گفت: هلدینگ دارویی شستا باید با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان خود، ظرفیت لازم جهت تولید داروهای وارداتی و کاهش نیاز کشور به این مهم را محقق سازد.

به گزارش آماج خبر؛ ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بازدید از شرکت‌های تماد، توفیق دارو، شیمی دارویی داروپخش و داروسازی رازک، از نزدیک در جریان امور شرکت‌های دارویی هلدینگ تیپیکو قرار گرفت.

 

مدیرعامل شستا در جلسه جمع‌بندی این بازدید با اشاره به لزوم اقدام جهادی در پیشبرد ماموریت‌ها در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا گفت: افق اندیشه ملت ایران همانی است که مقام معظم رهبری تبیین می‌کنند و ما نباید به کمتر از آن در حوزه‌های مختلف قانع شویم. بر این اساس وظیفه داریم آینده را بسازیم. همانگونه که ما امروز متاثر از رفتار نسل‌های گذشته هستیم.

 

 

وی افزود: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها از کلیدواژه‌هایی همچون جهاد اقتصادی، تولید، جهش تولید، دانش بنیان و غیره استفاده می‌کنند. اخیرا در سخنان خود اشاره داشتند درگیر جنگ اقتصادی هستم. باید متوجه باشیم که ما پیشگامان این عرصه هستیم و برای نقش‌آفرینی در این جنگ برنامه‌ریزی مناسب و اقدام جهادی کنیم.

 

 

مدیرعامل شستا با اشاره به اهمیت تولید در کشور تشریح کرد: شستا یک مجموعه تولیدی است که بیش از ۴۰ میلیون بیمه شده در آن سرمایه دارند. در برخی از صنایع مانند صنعت دارو تعیین کننده هستیم اما کافی نیست و باید جایگاه خود را ارتقا دهیم. امروز باید در جنگ اقتصادی حضورمان در تولید، جهادی و هوشمندانه باشد.

 

 

وی با اشاره بر لزوم رفع موانع تولید در شرکت‌ها تصریح کرد: امروز باید مشکلات و موانع تولید را خودمان برطرف سازیم. دشمن بر اقتصاد کشور خیمه زده و امنیت اقتصادی را تضعیف کرده است. باید با تلاش و اقدام جهادی اقتصاد کشور را از هرگونه آسیبی مصون نگهداریم.

 

 

بازیان با اشاره به لزوم تحول در تولید اظهارکرد: تحول در امر تولید اجتناب‌ناپذیر است و این راه را باید با برنامه‌ریزی راهبردی دنبال کنیم. هلدینگ‌ها و شرکت‌ها بازوهای تحولی شستا هستند و با یکپارچگی در فهم مسائل و ایجاد اتحاد و انسجام در ستاد و صف باید تحول را اجرایی کنیم.

 

 

وی با اشاره به نقش حاکمیتی و ملی هلدینگ دارویی شستا افزود: امروز نقش ملی ما در حوزه دارو چه در مواد اولیه چه در محصول نهایی باید توسعه یابد. حدود ۹۰ درصد داروی کشور در داخل تولید و مابقی وارداتی است. هلدینگ دارویی شستا باید با ارتباط با دانشگاه و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در فراهم‌سازی بستر لازم جهت تولید داروهای وارداتی نقش‌آفرینی کند. این امر نیاز به اندیشه و تفکر و برنامه‌ریزی راهبردی دارد. دوران کرونا نشان داد که می‌شود نشدها را به واقعیت تبدیل کرد.

 

 

مدیرعامل شستا با اشاره بر لزوم تعریف و اجرای پروژه‌های ایجادی و توسعه‌ای در شرکت‌های دارویی شستا گفت: نهضت نوسازی و به‌سازی صنعت باید ناظر به یک بازه زمانی حداقل پنج ساله انجام شود. این امر قطعا باعث افزایش بهره‌وری در تیپیکو خواهد شد.

 

 

وی بر توجه به شناخت فرصت‌های صادرات تاکید داشت و افزود: حتما در تیپیکو باید به صادرات و تولید محصولات صادراتی فکر کنیم. شناخت فرصت‌ها و بهره‌مندی از بازار منطقه از ماموریت‌های هلدینگ دارویی شستا است.

 

 

بازیان با اشاره به ظرفیت‌های دانش بنیان در شرکت‌های دارویی ذیل هلدینگ تیپیکو اظهار کرد: ظرفیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های دارویی شستا مغفول مانده و باید با برنامه‌ریزی راهبردی و استراتژیک از این پتانسیل استفاده بهینه کرد. این مهم مستلزم بررسی بسترهای همکاری و برنامه‌ریزی مدون جهت هم‌اندیشی و همکاری گسترده با شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تولید داروهای خاص و وارداتی ناظر به اقتصاد دانش بنیان است.

 

 

وی افزود: نوآوری در تولید و رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان در صدر اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ناظر به تحول در شرکت‌های دارویی تابعه شستا در سال‌های پیش رو خواهد بود.

 

 

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم برخورد قاطع با فساد اظهارکرد: فساد در هر سطح و موقعیتی باید جزو خطوط قرمز مدیران باشد. برخورد با فساد بایستی در هر شرایطی از اولویت‌ها و دور کردن مظاهر فساد در اراده متین مدیران ما قرارگیرد.

 

 

بنابر اعلام روابط عمومی شستا، شایسته ذکر است هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تامین متشکل از حدود ۲۵ شرکت، تولید حدود ۴۰ درصد محصولات دارویی بازار و حدود ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی را برعهده دارد.

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی