معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در ارتباط با حضور غیرمجاز اتباع افغان در استان هشدار داد و گفت: حضور بی‌قاعده آنها بعد از روی کار آمدن طالبان در استان بوشهر موجب نگرانی است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، محمدتقی ایرانی ظهر امروز در خصوص حضور بی‌قاعده و غیرمجاز اتباع افغان در استان بوشهراظهار کرد: با توجه به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه، بکارگیری اتباع افغانی از سوی شهروندان بوشهری خلاف قانون است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و نظارت فرمانداری‌ها وظیفه جمع آوری و ترد افاغنه غیر مجاز را بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر حفظ امنیت و مراقبت از حریم استان را در مقابله با ورود غیر قانونی اتباع خارجه را خط قرمز نیروهای امنیتی و انتظامی دانست و عنوان کرد: حضور بی قاعده افاغنه بعد از روی کار آمدن طالبان موجب نگرانی است.

ایرانی از مردم شریف استان بوشهر به‌عنوان پایتخت انرژی کشور درخواست کرد از بکارگیری افاغنه اجتناب کنند و در این خصوص به نیروی انتظامی گزارش دهند.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه تعدادی از اتباع افغان وابسته به گروه‌های تروریستی و داعش هستند و احتمال ورود آنان به کشور متصور است هرگونه مسامحه در این خصوص مخل امنیت و آرامش کشور است و لازم است که نیروهای امنیتی و انتظامی با آمادگی کامل در شناسایی و برخورد قانونی با آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: به تمام مردم شریف استان توصیه و تذکر داده می‌شود که از اسکان، اجاره خانه و ملک، تحویل شغل و کار کسب به این اتباع به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با متخلفان برابر قانون، با جریمه نقدی سنگین، ومحکومیت در دادگاه برخورد خواهد، شد.

ایرانی تاکید کرد:‌ در غیر این‌صورت، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان وارد عمل شده و با کسانی که محل اختفا، این افراد را گزارش نکنند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی