بازیکنان تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران این روز‌ها خود را درحالی برای حضور در مسابقات المپیک ناشنوایان 2021 برزیل آماده می‌کنند که استان قم نیز نماینده‌ای در ترکیب اصلی این تیم دارد.

به گزارش آماج خبر، تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران برای شرکت در المپیک ۲۰۲۱ این روز‌ها مشغول آماده سازی و تمرینات می‌باشد، المپیک تابستانی ناشنوایان جهان ۲۰۲۱ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در شهر کاشیاس دو سول کشور برزیل برگزار می‌گردد این مسابقات قراربود در آذرماه سال۱۴۰۰ برگزارشود که به علت شرایط کرونا به اردیبهشت امسال موکول شد.

 

در تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران علی زینل وند فوتبالیست شایسته استان قم در ترکیب اصلی حضور دارد، علی زینل‌وند در چندین مسابقه جهانی، المپیک و آسیایی تیم ملی ناشنوایان ایران را همراهی و افتخارات بسیاری را کسب کرده است.

 

تمرینات تیم ملی در حال پیگیری است

 

سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ نهمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم فوتبال ناشنوایان از روز ۱۹ فروردین آغاز شده است و تا ۲۶ همین ماه ادامه دارد و به منظور آمادگی بیشتر فوتبالیست‌ها تا کنون ۱۷ دیدار تدارکاتی با تیم‌های استانی برگزار کردیم و در ادامه و در این مرحله از اردو نیز ۲ دیدار دوستانه در تهران برگزار خواهیم کرد.

 

 

حریفان تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران

 

در مسابقات فوتبال بیست و چهارمین دوره المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان، تیم ملی ایران در گروه B این رقابت‌ها با تیم های برزیل، هلند، ایتالیا و کامرون همگروه شده است.

 

در گروه A آرژانتین ، مصر ، فرانسه ، اوکراین و کره جنوبی ،در گروه D سنگال ، یونان ، مکزیک ، ازبکستان و لهستان و در گروه C مالی ، آمریکا ، عراق ، ترکیه و آلمان قرار گرفتند.

 

ایتالیا؛ اولین حریف تیم ملی ایران

 

قادر تیموری سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران می‌گوید: مسابقات فوتبال در بازی‌های المپیک ناشنوایان در برزیل با حضور ۲۰ تیم و در قالب چهار گروه پنج تیمی برگزار می‌شود و ایران با برزیل، ایتالیا، کامرون و هلند هم‌گروه است. فیلم تعداد زیادی از تیم‌های حاضر در المپیک تا سال ۲۰۱۹ را آنالیز کردیم اما از اکنون تا آغاز مسابقات، شیوه بازی تیم ایتالیات را آنالیز خواهیم کرد زیرا نخستین دیدار نماینده فوتبال ناشنوایان ایران در برزیل برابر ایتالیا است.

 

حمایت‌ها از تیم ملی کافی نیست

 

تیموری سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش ناشنوایان یک شِبهِ وزارت ورزش محسوب می‌شود که متولی بیش از ۱۳ رشته ورزشی است عنوان کرد: اگر این فدراسیون تنها متولی فوتبال یا هر رشته دیگری از ناشنوایان بود، به طور قطع تلاش و اعتبار خود را صرف یک رشته می‌کرد اما الان به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته حتی هزینه آمد و رفت فوتبالیست‌های شهرستانی را بپردازد.

 

تیموری ادامه داد: متاسفانه بیشتر ورزشکاران ناشنوا مشاغل روزمزد همچون کارگری یا در اسنپ فعالیت دارند و از سویی سرپرست خانوار هستند و همین مسایل دغدغه آنان را افزایش و سطح تمرکز آنان را کاهش می‌دهد.

 

وی خواستار حمایت بیشتر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از فدراسیون ورزش ناشنوایان شد و گفت:‌ مسئولان فدراسیون تلاش زیادی برای تامین اعتبار برای رشته‌های ورزشی ناشنوایان دارد، اما هنوز برای اعزام ورزشکاران به برزیل با مشکلاتی دست به گریبان است.

 

تیموری در پایان گفت:‌ تیم فوتبال ناشنوایان ایران جایگاه خوبی در فوتبال آسیا دارد و تقریبا همیشه عنوان قهرمانی قاره را در اختیار داشته است و با حمایت مناسب این ورزشکاران و پرداخت پاداش و هزینه رفت وآمدشان، آنان شانس ایستادن روی سکوی المپیک را نیز دارند.

 

شعار کاروان ورزشی ایران در المپیک۲۰۲۱

 

کاروان ورزشی ناشنوایان کشورمان با نام “صدای ایران و با یاد سردار دلها ، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی” به بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل شرکت نماید، همچنین شعار “موفقیت در سکوت” برای کاروان مورد تصویب اعضای ستاد اجرایی بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی قرار گرفت.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو