استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت از ازدواج آسان و فرزندآوری، گفت: برنامه ازدواج آسان مورد توجه دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، ورزش و جوانان، کمیته امداد، دانشگاه‌ها و سپاه پاسداران قرار داشته باشد.

احمد محمدی‌زاده ،در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان بوشهر با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در استان، بیان کرد: تشکیل این قرارگاه در همه شهرستان‌های استان ضروری بوده و لازم است راهکار‌های لازم در این حوزه تدوین و اجرایی شود.

 

وی یکی از موارد مهم در عرصه فرزندآوری را مشکل فرهنگی برخی از زوجین دانست و افزود: باید در عرصه فرزندآوری زوج‌های جوان راهکار‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته شود.

 

استاندار بوشهر بر شکل‌گیری گروه‌ها و هسته‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ازدواج آسان و توجه به ترویج فرهنگ فرزندآوری تاکید کرد و گفت: ازدواج آسان باید در دستور کار ویژه دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، ورزش و جوانان، کمیته امداد، دانشگاه‌ها، سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌ها قرار داشته باشد.

 

وی با تاکید بر توجه به ازدواج جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماع و حمایت‌های ویژه از آنان، افزود: برنامه ازدواج آسان در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان بوشهر تا پایان امسال طراحی و اجرا شود.

 

محمدی‌زاده با بیان اینکه اولویت واگذاری منازل سازمانی اداره‌ها به زوج‌های جوان است، عنوان کرد: پرداخت تسهیلات بانک‌ها در امر ازدواج و فرزندآوری یک ضرورت است و در این راستا عملکرد بانک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی باتاکید بر توجه به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی، ادامه داد: توسعه و ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

  • نویسنده : نرگس حیدری