معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:برای اولین بار در طول این سال‌ها با رویکرد حمایتی وزیر ورزش، فدراسیون ورزش دانش آموزی مورد حمایت مالی قرار گرفت.

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در جلسه مشترک رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک، اظهار کرد: به اقتضای شرایط اجتماعی و فرهنگی امروز، یکی از نیازهای جدی ما نیاز به تفریحات سالم، ایجاد فرصت‌هایی برای تخلیه هیجانات کودکان و نوجوانان، غنی سازی اوقات فراغت و فراگیر شدن ورزش برای همگان است.

وی تصریح کرد: سیاست نظام تولیت ورزش کشور، ساخت آینده ورزش کشور است؛ این آینده به حال امروز ورزش دانش‌آموزی بستگی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همراهی، همگرایی و همکاری خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش وجود دارد، افزود: می‌طلبد در اجرای برنامه‌ها همپا و یاری‌گر هم باشیم. رؤسای فدراسیون‌های ورزشی می‌توانند استمرار این همکاری و تعامل فی مابین دو وزارت باشند.

وی اضافه کرد: مبتنی بر سند تحول دولت، ۳ برنامه جدی داریم؛ آزادسازی و مردمی‌سازی مجموعه‌های آموزش و پرورش با رویکرد تربیتی و خانواده محور یکی از این برنامه‌هاست که حضور خانواده‌ها در برنامه‌های ورزش همگانی، افزایش نشاط را به دنبال دارد؛ اکنون ۹۳۳ مجموعه به صورت رایگان در روزهای آخر هفته در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

ستاری فرد با تأکید بر اینکه تأمین نیروی انسانی و غنی‌سازی برنامه و محتوای ورزشی از جمله نیازهای جدی ما در استمرار این برنامه است، به برنامه دوم اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای موضوع دوم است که با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، نهضت ملی ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی را شروع کردیم و این هفته با حضور دو وزیر آموزش و پرورش و ورزش، ۱۰۱۷ مجموعه ورزشی افتتاح می‌شود، این فضاها ظرف مدت ۶ ماه در کشور به عنوان یک کار جهادی و ارزشمند در حال رقم خوردن است و فرصتی است تا دانش‌آموزان در زنگ ورزش و اوقات فراغت از این فضاها استفاده کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و‌ پرورش افزود: استعدادیابی ورزشی در سند تحول آمده و موضوع سوم است؛ این امر حلقه مفقوده پیشرفت ورزش کشور بود که امروز جز برنامه‌های اول وزیر ورزش است‌؛ در سند تحول دولت، این امر با محوریت مدارس تأکید شده است لذا در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با هماهنگی و همراهی برخی از فدراسیون‌ها، امسال در تابستان کار بی نظیری انجام شد.

وی توضیح داد: از یکم تیر تا یکم مهر مسابقات ورزشی دانش‌آموزان برگزار شد. در تمام طول تابستان بجز ایام دهه اول محرم، دانش‌آموزان در مسابقات کشوری حضور داشتند و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با بهترین کیفیت و مدیریت کار را دنبال کرد همچنین پخش مستقیم مسابقات از رسانه ملی ایجاد انگیزه را به دنبال داشت.

ستاری فرد عنوان کرد: برای اولین بار در طول این سال‌ها با رویکرد حمایتی وزیر ورزش، فدراسیون ورزش دانش آموزی مورد حمایت مالی قرار گرفت که لازم است از وزیر ورزش تشکر کنم؛ البته همین توقع و انتظار را از رئیس کمیته ملی المپیک نیز دارم که برای ورزش دانش آموزی که در ۳۰ رشته ورزشی در حال فعالیت است، برنامه ریزی و اقدام شود.

وی اضافه کرد: حمایت مالی و معنوی مجموعه تولیت ورزش را تقاضا داریم زیرا هرچه در این حوزه هزینه شود، سرمایه خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از حیث اقتصاد ورزش با پیگیری وزیر آموزش و پرورش و همراهی دولت، سازمان برنامه و بودجه امسال ۱۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی پیش بینی شد که به زودی سامانه‌ای در این باره راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم به تولید ملی و اقتصاد کشور کمک کنیم.

ستاری فرد افزود: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش و موافقت سازمان اداری و استخدامی زمینه اجرای قانون سربازقهرمان و موضوع استخدام مشمولان و قهرمانان به عنوان معلم تربیت بدنی فراهم می‌شود.

  • منبع خبر : برنا