نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: حوزه آموزش کشور نیاز به اصلاح دارد و دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری دروس تئوری به مهارت‌های عملی بپردازند

به گزارش اماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، امام‌جمعه یزد آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: باید توجه داشت که این تغییر سبک آموزش به گونه‌ای صورت بگیرد که فرزندانمان علاوه بر یادگیری دروس به صورت تئوری به یادگیری مهارت‌های عملی بپردازند.

وی ادامه داد: کودکان ما باید از زمان طفولیت افرادی متعهد، مسئولیت پذیر، متدین، متفکر و خلاق تربیت شوند و نهادهایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند در این زمینه موثر عمل کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز به دلایل مختلفی از جمله مجازی شدن دروس در ایام کرونا دسترسی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی راحت‌تر شده و این زنگ هشداری برای والدین است، زیرا استفاده بی رویه و بدون آگاهی از فضای مجازی بدون نظارت خانواده باعث الگوسازی و الگوبرداری نادرست کودکان و نوجوانان می‌شود.

ناصری، کودکان را نیازمند به ارتباط جمعی موثر توصیف کرد و اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نباید محدود شود و باید به مراکز تربیتی کودکان مانند مهدکودک‌ها و پیش دبستان‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با اشاره به شرایط آموزشی در دوران کرونا گفت: خانواده‌ها به علت شرایط به وجود آمده مجبور شدند که وسایل ارتباط جمعی و الکترونیکی مانند موبایل و تبلت را بدون زیرساخت فکری و فرهنگ سازی برای کودکان و نوجوانان در اختیار آن‌ها قرار دهند.

عالیه قوامی بیان کرد: اگر اقدامات لازم صورت نگیرد و به این مسئله توجه نشود در آینده ما شاهد نسلی منزوی و افسرده خواهیم بود که مورد هجمه‌های فرهنگی زیادی قرار گرفته است.

 

  • نویسنده : مائده ایمانی