مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کانال دسترسی بندر گناوه با خارج سازی 42 شناور مغروقه برای تردد ایمن شناورها ایمن سازی شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب روز شنبه در توضیح این خبر اظهار کرد: براساس تفاهمنامه با شرکت مروارید سفید بوشهر برای خروج ۳۷ شناور مغروقه از کانال دسترسی بندر گناوه برنامه ریزی شد که در اجرا پنج شناور نیز فراتر از تعهد ایجاد شده از کانال دسترسی بندر گناوه خارج سازی شد.

وی با اشاره به اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی خارج سازی شناورهای مغروقه از کانال دسترسی بندر گناوه، بیان کرد: با این عملیات تمامی شناورهای مغروقه و مانع برای تردد ایمن شناورها خارج سازی شده و اندک شناورهای باقیمانده نیز پس از تعیین وضعیت مالکیت آنها از کانال خارج سازی می‌شوند.

شکیبی نسب ادامه داد: در ادامه پروژه ایمن سازی کانال دسترسی بنادر استان بوشهر، کانال بنادر خارگ و دیر از وجود شناورهای مغروقه و مزاحم در مسیر تردد شناورها از دریا خارج سازی خواهند شد.

وی تصریح کرد: شناورهای مغروقه در کانال دسترسی بندر خارگ ۲ شناور فلزی هستند که پس از برگزاری مناقصه نسبت به آغاز عملیات خارج سازی آنها اقدام خواهد شد.

  • نویسنده : فاطیما عباسی