رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خبرنگاری کاری بسیار سخت، تخصصی و مستلزم دانش و توانمندی بالا است و خبرنگاران با حداقل امکانات و تجهیزات کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، سرلشکر‌ محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار و پاسداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه و خبر، برای تبیین و تشریح جایگاه خطیر رسانه و نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای خبر، طی سخنانی اظهار کرد: روز خبرنگار را گرامی می‌داریم که حقیقتاً نقش اساسی در انعکاس صحنه‌های نبرد و دفاع مقدس داشته و دارند.

 

وی افزود: تقارن روز خبرنگار و روز عاشورا پیام آور نکته مهمی است که اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) پس از واقع کربلا نبود، کربلا در کربلا می‌ماند، تلاش‌های حضرت زینب سلام الله علیها و بیان دقیق و بدون کم کاست حوادث کربلا موجب ماندگاری آن حماسه‌ها عظیم شد.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌ها، گفت: اخبار جهانی در روزگاری تنها توسط پنج خبرگزاری تولید می‌شد که مدیران هر پنج خبرگزاری یهودیان صهیونیست بودند و بیش از ۹۴ درصد اخبار را تولید می‌کردند. این اهمیت کار و سختی کار خبر را نشان می‌دهد که روز به روز سختی کار برای فعالیت در این عرصه نیز افزایش یافته است.

 

سرلشکر باقری گفت: آنچه امروز به عنوان جنگ شناختی مطرح می‌کنیم و بخش اعظم جنگ‌ها را به خود اختصاص می‌دهد در همین عرصه خبر شکل می‌گیرد، این شناخت است که موجب می‌شود انسان‌ها در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کرده و در آن میدان عمل کنند. شناخت است که موجب می‌شود با وجود نابرابری در دو طرف جبهه، طرفی که شناخت و روحیات بهتری داشته با وجود نیروی کمتر نتیجه بهتر گرفته و پیروز باشد.

 

وی کار خبرنگاران را کاری بسیار سخت، تخصصی و مستلزم دانش و توانمندی بالا دانست و تصریح کرد: شما خبرنگاران با حداقل امکانات و تجهیزات کارهای بزرگی را انجام داده‌اید، اما مهم است که به هیچ وجه به وضع موجود قانع نباشید.

  • نویسنده : فاطمه خسرو آبادی