رئیس اداره محیط زیست جزیره خارگ اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه آهوان خارگ از پسماندهای پلاستیکی و اضافات غذا در سایت بازیافت جزیره خارگ تغذیه می‌کنند را تکذیب کرد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، مهدی یزدان پناه رئیس اداره محیط زیست جزیره خارگ، در خصوص خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی، درمورد خوردن زباله و پسماند ها توسط آهو های جزیره خارگ، اظهار داشت: سایت مورد اشاره با همکاری مدیریت عملیات عمومی و نظارت اداره محیط زیست جزیره خارگ بیش از یکسال است که محصور بوده و با توجه به اینکه منطقه امن حیات وحش خارگ کاملا با فاصله از منطقه مورد اشاره است عملا امکان رخداد چنین موضوعی متصور نمی‌باشد.

وی ادامه داد: تعلیف آهوان منطقه با توجه به فراهم شدن علوفه مورد نیاز توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ابتدای فصل بهار به صورت دستی توسط محیط بانان زحمتکش در منطقه توزیع می‌گردد و همزمان با شروع فصل گرم سال ظرفیت آبرسانی به این زیستمند ارزشمند به بیش از ۲۵ هزار لیتر در روز رسیده است.

مهدی یزدان پناه اضافه کرد: در عملیات آماربرداری وحوش منطقه (آهو) در ۲۱ تیر ماه امسال با افزایش بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته به تعداد هزار و ۱۸۷ راس رسیده است که این بیانگر سلامت حیات وحش جزیره می‌باشد.

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر