وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری خود از حضور جودوکاران ایران در میادین بین المللی با پرچم کمیته بین المللی المپیک خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، تنها ۵ روز بعد اعلام رأی نهایی دادگاه بین المللی حمیت ورزش (CAS) در خصوص پرونده شکایت فدراسیون جودو ایران که به تائید حکم محرومیت چهار ساله از حضور در میادین بین المللی از سوی فدراسیون جهانی انجامید، وزیر ورزش و جوانان از حضور جودوکاران کشورمان در مسابقات معتبر خبر داد.

حمید سجادی که امروز در یک نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص موضوعات مختلف ورزش صحبت کرده، اشاره‌ای هم به تعلیق جودو داشت و گفت: این تعلیق کماکان ادامه دارد و اتفاق خوبی نیست اما در سفر به سوئیس و ملاقات با مقامات کمیته بین المللی المپیک رایزنی‌هایی داشتیم، تعلیق جودو نزدیک به المپیک تمام می‌شود و این باعث متضرر شدن حق ورزشکاران مان می‌شود که نمی‌توانند برای کسب سهمیه در میادین حضور داشته باشند، این موضوع در نشست با مقامات IOC هم مطرح شد. نتیجه این رایزنی‌ها که در مجمع فدراسیون جودو هم تأیید شد، این بود که نمایندگان جودو تا زمان رفع تعلیق با پرچم المپیک در میادین شرکت داشته باشند.

بر اساس رأی صادر شده از سوی دادگاه حکمیت ورزش، محرومیت چهار سال ایران تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان