مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خدمات این اداره کل به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش آماج خبر، بهروز آقایی با اشاره به مشارکت فعالانه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در جریان خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: این اداره کل باهدف هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی استان برای پشتیبانی از جریان پرشور حرکت زائران اربعین حسینی، با بسیج امکانات و توانایی‌ها، زمینه را برای تردد عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تسهیل می‌کند.

وی افزود: این اداره کل هر سال در آستانه اربعین حسینی با اتخاذ تمهیدات مختلف در زمینه‌های خدماتی، رفاهی، بهداشتی، لجستیکی و مالی، مجموعه اقداماتی را به مرحله اجرا می‌گذارد.

آقایی حمایت مالی از ٧٠ موکب خدمت‌رسانی در شهر‌های ماهشهر، آبادان، خرمشهر، چوئبده، اروندکنار و شادگان از طریق تأمین اقلام مصرفی و نیازمندی‌های آنان در مسیر تردد زائران با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۶/۵ میلیارد ریال را از جمله اهم این اقدامات برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین با اشاره به برپایی موکب در مسیر شهر‌های بندر امام خمینی (ره) به شلمچه و خدمات‌رسانی مشتمل بر ارائه امکانات رفاهی و اقامتی به تعداد ٣ هزار نفر در شبانه روز، ادامه داد: اسکان رایگان به ظرفیت یک هزار نفر در موکب منازل سازمانی این اداره کل، همچنین پذیرش و ارائه خدماتی درمانی به زائران در درمانگاه محل یاد را از دیگر اقدامات هستند و تا پایان جریان بازگشت زوار ادامه می‌یابد.

این مقام مسئول می‌گوید: به منظور رفاه حال زوار لوله‌کشی خط مه‌پاش جهت خنک‌سازی مسیر تردد به طول ٢۵٠ متر، تأمین و استقرار ۵ دستگاه کانکس و یک دستگاه آمبولانس در مسیر تردد زائران و همکاری تنگاتنگ با ستاد اربعین استان خوزستان به منظور رفع نیازمندی‌ها از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل به شمار می‌روند.

وی به مشارکت فعالانه و داوطلبانه کارکنان جامعه بندری و دریایی خوزستان در جریان خدمت‌رسانی به زائران اربعین اشاره و اضافه کرد: مشارکت پرشور کارکنان بنادر خوزستان گوشه‌ای از عشق و ارادت آنان به حرکت ماندگار و جریان‌ساز واقعه عاشورا است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده