مدیر کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: تعداد ۹ خدمه موتور لنج باری که در مسیر آبادان- بوشهردر حال تردد بود از خطر غرق در آب‌های خلیج‌فارس نجات پیدا کردند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ محمد شکیبی‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اعلام اضطرار موتور یک لنج حادثه دیده در مسیر آبادان- بوشهر با ۹ خدمه به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارگ مبنی بر آبگرفتگی شدید و احتمال غرق، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و شناور ناجی ۹جهت امداد رسانی به محل وقوع حادثه اعزام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: با رسیدن شناور ناجی ۹ به موقعیت اعلام شده و تحویل پمپ تخلیه اضطراری به شناور، در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات تخلیه آب انجام شد و آبگرفتگی شناور تحت کنترل در آمد.

وی بیان کرد: با ایمن شدن وضعیت موتور لنج مضطر و رفع کامل خطر، با اعلام فرمانده موتور لنج مبنی بر عدم نیاز به حضور شناور ناجی، ناجی ۹ به سمت پایگاهش در جزیره خارگ برگشت و موتور لنج نیز به سمت مقصد بندر بوشهر حرکت کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: انتظار است فعالان عرصه دریا و دریانوری پیش از ترددهای دریایی با اطلاع کامل از وضعیت دریا از مطلوب بودن شرایط و انجام تردد ایمن تردد دریایی اطمینان حاصل کنند.

  • نویسنده : سپیده قائدی