طی سالیان اخیر هزینه تمام شده تولید خرما به طور عجیبی بالا رفته اما قیمت آن متناسب با هزینه‌ها قیمت گذاری نشده. تا جایی که بعضاً نخل داران متضرر شده و با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند.

به گزارش آماج خبر؛ با عنایت به خسارت‌های سنگین وارده بر کشاورزان در سیل اخیر و همچنین خسارت‌های دو سال گذشته و از آنجا که یکی از راه‌های کمک به ثبات و پایداری در حوزه کشاورزی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی است، انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی در بازار خرما و خرید تضمینی آن مداخله کند، تا کشاورزان و نخل داران حمایت عملی شود.

نماینده دشتستان:در همین راستا به همراه ۱۶۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد کردیم که برای تنظیم قیمت خرما در سال جاری و حمایت از نخل داران، قیمت تضمینی خرید خرما برای هر کیلو حداقل ۲۰ هزار تومان تعیین شود و سازمان تعاون روستایی با حضور فعال در بازار خرما، مانع وارد شدن زیان‌های بیشتر به نخل داران و کشاورزان شود.

اگر دولت در بازار خرما به نفع کشاورزان مداخله نکند، احتمال وقوع بحران در زندگی و معیشت نخل‌داران وجود دارد بنابراین انتظار می‌رود که وزارت جهاد و وزارت صمت ضمن خرید تضمینی خرما ، اقدامات لازم را برای صادرات این محصول استراتژیک انجام دهند.

  • نویسنده : الهه مهرپرور