مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: میزان بارش‌های امسال از پارسال نیز کمتر بود، که باعث کاهش تولید و خرید گندم تضمینی از کشاورزان شده است.

به گزارش آماج خبر بوشهر، جمال زارعی بیان کرد: از ابتدای برداشت گندم در استان بوشهر تا کنون بیش از ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت‌به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

 

وی،کاهش میزان بارش‌ها و خشکسالی را باعث تخریب بخش زیادی از مزارع گندم آبی و دیم استان و کاهش میزان برداشت محصول دانست.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی برداشت حدود ۳۰ هزار تن گندم در استان بوشهر در سال زراعی جاری، خاطرنشان کرد: کشاورزان استان پارسال ۴۲ هزار تن گندم تولید و برداشت کردند.

 

وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان بابت خرید گندم تضمینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود، افزود: مراکز ۱۳ گانه خرید گندم تا پایان برداشت این محصول فعال است که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ خرداد برداشت ادامه داشته باشد.

 

به گفته زارعی، از ۱۳ هزار تن گندم خریداری شده در استان ۱۰ هزار و ۸۰۱ تن گندم معمولی، ۷۹۷ تن گندم بذری، یک هزار و ۴۰۶ تن قراردادی و ۵۰ تن گندم دوروم بوده است.

 

وی از پرداخت ۶۵ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان به کشاورزان استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۰ هزار و ۵۰۰ و گندم دوروم ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر ادامه داد: همچنین هزار تومان در قبال هر کیلوگرم جایزه تشویقی به کشاورزان برای تحویل گندم و ۴۰ تومان هم جایزه تشویقی برای هر کیلوگرم گندم قراردادی کشاورزان در نظر گرفته شده است.

 

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست