معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا این لحظه در خوزستانی‌ها و اتباع بیگانه حاضر در استان، موردی از ابتلا به سرخک نداشته‌ایم.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد علوی گفت: تلاش برای انجام واکسیناسیون سرخک میان مهاجرین و افراد دارای پوشش پایین واکسیناسیون ادامه دارد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می گوید: تا این لحظه در خوزستانی‌ها و اتباع بیگانه حاضر در استان، موردی از ابتلا به سرخک نداشته‌ایم.

 

به گفته او در سال ۹۸ حذف بیماری سرخک در ایران اعلام شد و سازمان جهانی بهداشت نیز این موضوع را اعلام کرد؛ البته حذف بیماری یعنی پوشش بیش از ۹۵ درصدی واکسیناسیون که این کار در ایران و خوزستان انجام شده است.

 

او گفت: در چند روز اخیر به دلیل کاهش پوشش واکسیناسیون سرخک در کشور همسایه شرقی ایران، این بیماری در این کشور طغیان کرده است. با توجه به اینکه مهاجرین برای کار در خوزستان حضور پیدا می‌کنند، مرکز بهداشت خوزستان آمادگی کامل پیدا کرد تا افراد دارای پوشش پایین را شناسایی کند تا واکسیناسیون‌شان را کامل کنیم. خوشبختانه تا این لحظه در خوزستانی‌ها و اتباع بیگانه حاضر در استان، موردی از ابتلا به سرخک نداشته‌ایم.

  • نویسنده : نرگس راستگو