مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان: با آغاز فرآیند خرید گندم در استان، بیش از یک میلیون و ۱۴۳ هزار محصول از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش آماج خبر، امید جهان نژادیان گفت: استان خوزستان پرچمدار تولید و خرید تضمینی گندم در ۱۰ سال اخیر بوده است و باتوجه به گستردگی خوزستان و حجم تولید، می‌طلبد کار‌های لازم درخصوص خرید این محصول باارزش و راهبردی اندیشیده شود.

وی افزود: به همین منظور از نیمه دوم آذرماه هرسال مقدمه‌های ویژه خرید تضمینی گندم در اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با حضور متولیان امر اعم از؛ اداره کل تعاون روستایی استان به عنوان مباشر، سازمان جهاد کشاورزی، سیلوداران بخش خصوصی، کارخانه دار‌ها و سایر افرادی که به نوعی در خرید تضمینی گندم مشارکت دارند، انجام می‌شود.

آقای جهان نژادیان مهم‌ترین کار قبل از آغاز فرآیند خرید تضمینی گندم را بازدید فنی سخت افزاری و نرم افزاری از مراکز خرید و نگهداری این محصول راهبردی عنوان کرد و ادامه داد: کارشناسان امر از مراکز خرید بازدید می‌کنند تا مراکز مربوط برای فصل برداشت و خرید گندم آماده شوند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان انعقاد قرارداد و سپس آماده سازی مراکز خرید گندم و کلزا، ضد عفونی محل، نصب و راه اندازی سیستم‌های ثبت میزان محصول خریداری شده از کشاورزان را از دیگر کار‌ها و تهمیدات لازم برای خرید این محصولات برشمرد و اضافه کرد: درحال حاضر ۱۵۲ مرکز ویژه خرید گندم و کلزا فعال هستند که از این تعداد، ۱۰۶ مرکز کار خرید گندم و ۴۶ مرکز نیز کار خرید دانه روغنی کلزا را بر عهده دارند.

آقای جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم از آغاز فصل برداشت تاکنون بیان داشت: باوجود اینکه عملیات خرید از ۱۸ فروردین ماه و با اختلاف ۵ روز نسبت به پارسال آغاز شد، تا روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه یک میلیون و ۱۴۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : صدا و سیما