به گزارش آماج خبر، صبح امروز درپی بارش برف، اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی مدارس صادر کرد؛ اما زمانی که همه دانش آموزان از منزل خارج شده بودند! حسین زرنقاب، سردبیر و خبرنگار پایگاه خبری آماج خبر این استان در یادداشتی نوشت: اطلاع رسانی دیرهنگام امروز، مخاطراتی را برای دانش آموزان به همراه داشت.

بارش برف بامداد امروز شروع شده و تا این ساعت نیز ادامه دارد. خدارا بابت نزول رحمت و برکاتش سپاسگزاریم و از مسئولین آموزش و پرورش گله‌مند!

با اینکه پیش بینی های هواشناسی به خوبی گویای بارش برف و سرمای هوا و تداوم این پدیده بود، اما اداره کل آموزش و پرورش استان در اطلاع رسانی تعطیلی مدارس قصور به خرج داد.

این نهاد مسئول ساعت شش و نیم صبح در اطلاعیه‌ای از تعطیلی مراکز پیش دبستانی و مقطع ابتدایی در شیفت صبح، در سراسر استان خبر داد.

 

حدود یک ساعت و نیم دیگر این اداره اطلاعیه‌ای صادر کرد که حاکی از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی در نواحی ۱ و ۲ همدان و مراکز پیش دبستانی و مقطع ابتدایی در سرار استان بود.

اطلاعیه بالا ۱۰ دقیقه قبل از ساعت حضور دانش آموزان در مدارس صادر شد و این درحالی بود که بسیاری از دانش آموزان در حال خروج از منزل، در مسیر یا در مدرسه بودند!

مدیران و کادر مدارس نیز که مانند دانش آموزان‌شان از این خبر اطلاعی نداشتند، به تصور تعطیل نبودن، به مدرسه رفتند و سپس متوجه شدند که آموزش حضوری در مدارس تعطیل است.

برخی از دانش آموزان در مسیر رفتن به مدرسه متوجه تطیلی شدند، برخی هنگام رسیدن به مدرسه با درهای بسته مواجه شدند و عده‌ای از دانش آموزان نیز با کلاس خالی روبرو شدند.

برخی از دانش آموزان به همراه والدین و یا سرویس به منزل برگشتند و آن دسته از دانش آموزانی که والدین یا سرویس‌شان حرکت کرده بود، مجبور به برگشت به صورت پیاده شدند و برخی هم مدت زیادی در صف اتوبوس یا تاکسی به انتظار ایستادند.

اطلاع رسانی دیرهنگام امروز، مخاطراتی را برای دانش آموزان به همراه داشت؛ مهم ترین این مخاطرات، خطر سرماخوردگی است که چند روز دیگر در دانش آموزان نمایان می‌شود.

  • نویسنده : حسین زرنقاب