رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستور بازداشت ۶ نفر که در حادثه واژگونی قطار مسافری مشهد - یزد دخیل بوده‌اند، صادر شده است. 

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در شهرستان طبس برگزار شد اظهار داشت: اما نظر نهایی منوط به نظر کارشناسی است که باید کارشناسان امر نظر بدهند.

وی بیان کرد: صبح امروز همزمان با وقوع حادثه به محل اعزام شدیم که در مسیر راه رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور تماس گرفته و تاکید کردند با جدیت این موضوع پیگیری شود و با افراد خاطی برخورد لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از جمله انگشت‌نگاری و تشخیص هویت در منطقه با هماهنگی لازم اجساد متوفیان حادثه به یزد منتقل شد و با هماهنگی که با دادستان یزد داشتیم قرار شد در اسرع وقت اجساد مورد ارزیابی قرار گیرند و انگشت‌نگاری و تشخیص هویت انجام و در یزد به اولیای دم تحویل شود.

وی عنوان کرد: همچنین با هماهنگی با استان یزد به خاطر اینکه مردم کمتر اذیت شوند شکایات چه افراد مصدوم و چه اولیای دم در یزد گرفته می‌شود و به پزشکی قانونی معرفی و در نهایت پرونده‌های تکمیل شده به خراسان جنوبی منتقل خواهد شد.

موحدی‌راد گفت: درخواست داریم پرداخت خسارت به اولیای دم و مصدومان و وسایل آنان موکول به پرونده قضایی نشود و بیمه براساس نظر تکمیلی پزشکی قانونی خسارت مردم را پرداخت کند تا مردم درگیر پرونده قضایی نشوند.

وی افزود: ۲۲ فوتی این حادثه در کاور تحویل پزشکی قانونی شد که ۱۷ نفر قابل شناسایی بودند و آزمایش دی.ان.ای پنج کاور دیگر با هماهنگی لازم در صورت نیاز در استان یزد انجام می‌شود تا مشکلات رفت و آمد مردم کمتر شود.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۷ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند و حال عمومی اکثر آنان خوب است.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (چهارشنبه) برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حاضر شدند و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حضور یافتند.

استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

  • نویسنده : فاطمه شایق