فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی یکی از شهروندان در پیج جعلی اینستاگرامی خبر داد و گفت: پلیس با اینگونه افراد قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته سرهنگ کرم حسنی، در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی وی کرده که موجب بر هم زدن آرامش روانی و هتک حیثیت او و خانواده اش شده است، بلافاصله پرونده‌ای تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و اخذ اظهارات شاکی و بررسی‌های صورت گرفته و با بهره گیری از روش‌های علمی و فنی سرانجام متهم شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر گفت: کارشناسان پلیس فتا ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضائی مجرم را که از بستگان شاکی بود، دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

او گفت: متهم که ابتدا از موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کرد، پس از روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال و مستندات موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و انگیزه این عمل مجرمانه را اختلاف با شاکی و انتقام از وی عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقام جویی نیست، گفت: پلیس با مرتکبان جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد کرد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی