معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: دوره آموزشی فروش و بازاریابی صنایع‌دستی با تأکید بر بازاریابی، صادرات و فروش کالا روز یکشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس اتاق اصناف همدان برگزار شد.

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمدرضا خلجی گفت: باید برای صنعتگران همدان دوره‌های تخصصی‌تری برنامه‌ریزی و برگزار شود چرا که هر مقدار صنعتگران ما توانمندتر باشند، صنایع‌دستی استان نیز به همان اندازه توسعه پیدا خواهد کرد.

 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در بسته‌بندی و بازاریابی تولیدات صنایع‌دستی اظهار کرد: متأسفانه با وجود صنعتگران بسیار توانا در سطح ملی و بین‌المللی در استان هنوز نتوانسته‌ایم بازاریابی و فروش صنایع‌دستی را به شیوه اصولی اجرا کنیم. بنابراین باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام شود.

 

خلجی با ابراز خرسندی از استقبال صنعتگران حوزه صنایع‌دستی از این کارگاه آموزشی، گفت: امیدوارم در سال‌جاری کارگاه‌های آموزشی متنوع‌تر و تخصصی‌تری در مباحث مختلف برای صنعتگران توسط معاونت صنایع‌دستی استان اجرا شود.

 

در این کارگاه آموزشی ۷۰ نفر با ارائه مبانی بازاریابی، فروش و صادرات آشنا شدند.

 

اصول اولیه صادرات، آشنایی با بازارهای داخلی و خارجی و نحوه حضور در آن‌ها، نحوه حضور در نمایشگاه‌ها به همراه استانداردهای مربوط به آن، آشنایی با بازاریابی اینترنتی و حضور در فضای مجازی و آیین‌نامه‌های اجرایی، مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه آموزشی بود.

  • نویسنده : هستی ابراهیمی
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همدان