احمد محمودزاده درباره طرح «مدرسه شیشه‌ای» گفت: تمامی فرایندهای تعلیم‌وتربیت در مدارس غیردولتی باید شفاف باشد که شعار دولت سیزدهم نیز هست.

به گزارش آماج خبر؛ رئیس سازمان مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: مردم باید احساس کنند که مدارس غیردولتی شفاف عمل می‌کنند و عملکرد آنها قابل بررسی و در معرض دید عموم است. باید مشخص باشد که دقیقا قرار است چه میزان شهریه دریافت کنند و این شهریه برای چه اموری صرف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در مدرسه شیشه‌ای تلاش ما بر این است که مواردی از قبیل اینکه مدرسه چه فعالیت هایی دارد، از چه شاخص‌هایی تبعیت و برنامه‌های سازمان را تا چه حد مدنظر قرار می‌دهد را رصد کنیم. علاوه بر این، بر حسب اینکه مدرسه چه نتایجی کسب می‌کند و در نظرسنجی از والدین در چه جایگاهی است و همچنین سایر شاخص ها، رتبه بندی می‌شود.

 

محمودزاده ادامه داد: همه این نظارت‌ها و دسترسی‌ها در قالب سامانه مشارکت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اتفاق می‌افتد. ضمن آنکه صدور مجوز راه اندازی مراکز هم در این سامانه انجام می‌شود. طرح مدرسه شیشه‌ای مدتی است که اجرا و موارد فوق‌الذکر به صورت شفاف با مردم در جریان گذاشته می‌شود.

 

وی درباره زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی نیز عنوان کرد: بخشنامه مربوط به تعیین شهریه ارسال شده و فرایندهای مربوط از سوی موسسان در حال انجام است؛ شهریه به‌زودی و در اردیبهشت ماه نهایی و اعلام می‌شود.

 

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی