مردم انقلابی قم با برپایی راهپیمایی یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشته و با آرمان‌های امام راحل و انقلاب تجدید میثاق کردند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهر مقدس قم قبل از ظهر یکشنبه همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، همچون سال‌های گذشته با برپایی مراسم راهپیمایی، یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

 

راهپیمایان قمی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح یکشنبه ۱۵ خرداد در میدان روح الله و در جوار بیت تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی تجمع کردند که در این مکان سرود سلام فرمانده با حضور کودکان و نوجوانان قمی برگزار شد.

 

راهپیمایان سپس در حالی که شعارهای انقلابی و استکبار ستیز سر می‌دادند و پلاکارهایی که در محکومیت جنایت مستکبران از جمله آمریکا و اسرائیل در دست داشتند به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کرده و در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت تجمع کردند.

 

در این مراسم جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، طلاب و اساتید حوزه، بسیجیان، پرسنل نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا و مسئولان استان حضور داشتند که با سردادن شعارهای انقلابی بیعت مجدد خود با مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و انقلاب را اعلام کردند.

 

راهپیمایان همچنین با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» ضمن اعلام انزجار از جنایات مستکبرین و آمریکا در منطقه حمایت خود از مظلومان بحرین، یمن و فلسطین را اعلام کردند.

 

راهپیمایان قمی همچنین ساخت فیلم موهن عنکبوت مقدس که در آن به ساحت امام رضا (ع) بی احترامی شده را محکوم کردند و از مسئولان کشور درخواست کردند تا با افراد خاطی برخورد کنند و اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند و از سایر هنرمندان کشور نیز خواستند تا از این افراد به ظاهر هنرمند که به دنبال توهین به مقدسات هستند اعلام برائت کنند.

 

آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز سخنرانی این راهپیمایی بود که در جمع راهپیمایان اظهار داشت: در سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد، تاریخ ورق خورد و صفحه جدیدی در تاریخ بشر آغاز شد و سخن بلند و دست برتر در این رویداد از آن امت اسلام و پیروان اهل بیت علیهم السلام بود.

 

وی ابراز داشت: قیام ۱۵ خرداد که سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است حادثه بزرگ و اتفاقی کم نظیر در تاریخ معاصر است که باید بیشتر با آن آشنا شویم و تبیین این رویداد تاریخ ساز در راستای جهاد تبیین ضرورت دارد.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی