رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی طرح راه‌آهن اردبیل- میانه مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

داود شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار آماج خبر افزود: تمام قطعات این پروژه فعال بوده و مشکلی درباره اعتبار این پروژه وجود ندارد و تلاش بر این است با تخصیص بموقع اعتبارات این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی ادامه داد: امسال ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتباربرای این پروژه در نظر گرفته شده که هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به منابع بانک ملی و بقیه نیز مربوط به اعتبارات دولتی است.

شایقی اضافه کرد: از اول سال جاری تاکنون چهار هزار میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص داده شده و مقرر است اعتبارات سال جاری برای راه‌آهن اردبیل تامین شود.

وی با اشاره به توزیع اعتبارات سال ۹۹ برای پروژه‌های عمرانی استان افزود: اولویت توزیع اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت ۸۰ درصد است و تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام نرسند پروژه جدیدی شروع نمی‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر پروژه‌های عمرانی در استان فعال بوده و با وجود کندی به لحاظ فصل کاری هیچ پروژه‌ای تعطیل نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به تامین اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل افزود: توسعه بزرگراه‌ها، احداث سدهای خاکی و اتمام سدهای در دست اجرا، اجرای طرح‌های آبرسانی و اجرای سریع طرح‌های بهداشت و درمان در سفر آقای روحانی مورد توجه قرار گرفت و از محل این سفر سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهار خطه کردن راه‌های استان و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای احداث پایاب سد گیوی اختصاص داده شد.

شایقی ادامه داد: برای راه اصلی اردبیل – سرچم یک هزار ۱۰۰ میلیارد ریال و جاده کلور – درام در خلخال ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و تلاش می‌شود این اعتبارات تامین شود.

وی افزود:‌ تکمیل پل قدس اردبیل هم در سفر رییس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت و در مرحله اول ۳۵۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم ۴۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافت.

شایقی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و بهسازی راه‌های عشایری استان خبر داد و گفت: تامین آب پایدار در روستاها با احداث مجتمع آبرسانی و احداث راه در اولویت قرار گرفته است.

  • منبع خبر : ایرنا