مدیر صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اولین و بزرگترین زنجیره سیب درختی کشور در استان راه اندازی شده است.

به گزارش آماج خبر از، جعفر زاده امروز ۵شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد، افزود: اولین و بزرگترین زنجیره سیب درختی کشور در استان راه اندازی شده تا از امسال در حوزه خرید و صادرات سیب فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ اتحادیه و تشکل فراگیر از خدمات صندوق کشاورزی در استان بهره مند هستند، تصریح کرد: بیش از ۱۷۰هزار بهره بردار کشاورزی در استان از خدمات صندوق بهره مند هستند.

جعفر زاده اظهار کرد: در سال گذشته ۲هزار و ۶۰۰میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه در گردش صندق در قالب تسهیلات به بهره برداران پرداخت شده است.

مدیر صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در قالب تسهیلات بلند مدت برای ۱۸۳ طرح کشاورزی آذربایجان غربی ۹۸میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی یاد آور شد: در سال جاری ۱۰هزار و ۶۰۰تن فرآورده دامی مستقیما توسط صندوق از قزاقستان وارد استان شد و در اختیار سهامداران قرار گرفت.

جعفرزاده ادامه داد: ۵۵۷راس دام سیمین تال به منظور اصلاح نژاد دام  استان از اتریش وارد استان شد و در حال حاضر نسل پنجم آنها در واحد های دامداری مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی افزود: از ۱۶۵ صندوق توسعه بخش کشاورزی کشور آذربایجان غربی در سال ۹۹رتبه ۱۶ کشوری داشت که با جذب سرمایه و ارتقا رتبه در حال حاضر رتبه ۸ کشور را داریم.

 

 

  • نویسنده : سحر قائدی