معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: تا پایان امسال ۲۰ هکتار گلخانه کشاورزی جدید در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ اکبر قائدی روز سه‌شنبه در نشست ستاد توسعه گلخانه‌ای شهرستان دشتی بیان کرد: در زمان حاضر ۱۶۰ هکتار گلخانه در این شهرستان فعال است که با راه اندازی ۲۰ هکتار جدید به ۱۸۰ هکتار خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: توسعه گلخانه ها در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به تامین نیازهای اساسی و محصولات کشاورزی مورد نیاز جامعه است که به صورت جدی در شهرستان دشتی در دست اجرا است.

 

قائدی به مشکل تامین آب کشاورزی در فضای باز در شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: به دلیل خشکسالی های اخیر و برداشت بی رویه از منابع آب دشتی هم اکنون همه دشت ها دارای بیلان منفی و در حال از بین رفتن هستند.

 

قائدی تاکید کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با کم آبی و بهتر شدن وضعیت دشت های آبی شهرستان دشتی توسعه کشت گلخانه‌ای، شبکه آبیاری نوین و تحت فشار، رعایت الگوی کشت و محصولات کشاورز ی کم آب بر است.

 

قائدی همچنین اظهار داشت:

شهرستان دشتی قطب اول کشت گلخانه ای در استان بوشهر و در زمان حاضر بیش از ۳۰ درصد گلخانه های استان بوشهر در این شهرستان فعالیت دارند.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار دشتی بیان کرد:

این شهرستان با تولید بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ ملیلون قطعه نشای کشاورزی ضمن تامین نیازهای کشاورزان استان بوشهر به چند استان همچوار نیز نشای مورد نیاز ارسال می کند.

 

قائدی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط عضو ستاد توسعه گلخانه ها بویژه بانک‌های عامل خواست در تامین اعتبار وتسهیلات مورد نیاز کشاورزان برای راه اندازی گلخانه های جدید همکاری لازم داشته باشند.

 

 

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر