مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران از جایگزینی و راه اندازی ۳ دکل دریایی با دکل‌های قدیمی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش آماج خبر، حمیدرضا گلپایگانی گفت: درحال حاضر این شرکت ۳ دستگاه حفاری فعال شامل؛ دستگاه حفاری شهید رجایی، شهید مدرس و مورب در آب‌های خلیج فارس دارد که به سبب فرسودگی تجهیزات ناکارآمد شده اند.

 

وی با بیان اینکه براساس مصوبه شرکت ملی نفت ایران، ۳ دکل جدید جایگزین این دکل‌ها می‌شوند، افزود: با تامین و راه اندازی این دکل‌های دریایی، حضور این شرکت در آب‌های خلیج فارس در آینده‌ای نزدیک همانند ۴۰ سال قبل پررنگ خواهد شد.

 

گلپایگانی تغییر ساختار و اصلاح فرایند‌ها، بازسازی و نوسازی دستگاه‌های حفاری و تجهیزات خدمات فنی، تامین به موقع کالا و اقلام کاربردی، اصلاح نرخ دکل روز، آموزش و پرورش نیروی انسانی و آینده نگری در موضوع منابع انسانی را از جمله محور‌هایی عنوان کرد که می‌توانند در چابک سازی و افزایش توان بهره وری و راندمان کار این شرکت موثر واقع شود.

 

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران می‌گوید: در دولت سیزدهم با عنایت به توجه ویژه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و پشتیبانی صورت گرفته، مدیریت این شرکت با تلاش و همت مضاعف مجموعه کارکنان سختکوش خود توانست شمار دستگاه‌های حفاری فعال خود را از ۵۶ در سال ۱۴۰۰ به ۶۴ دستگاه افزایش دهد و با برنامه ریزی به عمل آمده این تعداد تا پایان امسال به ۶۶ دستگاه می‌رسد.

 

گلپایگانی تخصیص اعتبار برای بازسازی ناوگان حفاری را که مورد توجه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است موجب تحرک و شتاب بخشیدن به کار حفاری و درنتیجه رضایتمندی کارفرما‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اصلاح نرخ دکل‌ها و نزدیکی آن با استاندارد بین المللی و افزایش سرمایه در گردش شرکت، ایجاد تحول در این مجموعه بزرگ صنعتی را به دنبال خواهد داشت و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای و کلان صنعت نفت، شرکت ملی حفاری می‌تواند به نحو مطلوب به منظور تحقق برنامه‌های پیش رو گام بردارد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده