امام جمعه موقت ایلام گفت: راه حل و راهکار نجات از معضلات جامعه اجرای کامل اصول قانون اساسی‌ است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر “شمس‌الله سراج” با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو اظهار کرد: شهدای ۱۶ آذر۱۳۳۲ به خاطر استکبار ستیزی و ضد امپریالیستی بودن به شهادت رسیدند و ۱۶ آذر و ۱۳ آبان دو مناسبتی هستند که دارای ویژگی مشترک مبارزه با استکبار و کفر هستند، بنابراین این دو مناسبت معیار و ملاک استکبارستیزی دانشجویان هستند و جنبش‌های دانشجویی همیشه در راس مبارزات مردمی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از قشر دانشجو به عنوان دماسنج نظام یاد کرده‌اند، گفت: این تعبیر حاوی معنای مهمی است چرا که قشر دانشجو ایده‌آل نگر است و به حق دارای این ویژگی است ، بنابراین حرفی که می‌زند و استدلالی که می‌کند صحیح است و باید به خواسته‌های این قشر توجه کرد چون اکثرا صاحب فکر هستند و حرفشان با دیگر اقشار جامعه فرق دارد چون پشتوانه علمی و تحقیقی دارد.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به حوادث اخیر کشور، گفت: حوادث اخیر در سه لایه اتفاق افتاد، در لایه‌ی خشن که دشمنان روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دست به اسلحه بردند و جنگ مسلحانه کردند و در مقابل نظام ایستادند که حکمشان مشخص است.

دانشیار دانشگاه ایلام ادامه داد: یک لایه دیگر لایه منتقدین است، کسانی که چارچوب نظام را می‌پذیرند اما به یکسری برنامه‌ها منتقدند، راه حل این مسئله و کنترل آن مناظرات و گفت‌وگوها است که بارها گفته شده و این خواسته از صدا و سیمای کشور وجود دارد.

سراج تاکید کرد: وقتی از گروه‌های سیاسی که حرف برای گفتن دارند فقط در زمان انتخابات استفاده می‌شود ، مشکل ایجاد می‌شود، ولی اگر در طول سال همه بیایند و حرف‌هایشان را بزنند هم مردم می‌فهمند که چه کسی درست می‌گوید و هم گفت و گو با منتقدین محقق می‌شود که ما باید به این سمت بیشتر حرکت کنیم.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام درباره لایه سوم هم اظهار کرد: لایه سوم لایه‌ای است که نیاز به روشنگری دارد و افرادی هستند که تحت بمباران شدید دشمن قرار دارند و امروز در این زمینه به لشکرهای فرهنگی زیادی نیاز داریم.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه از اساتید و معلمان خواهش می‌کنم دست این بچه‌ها را بگیرید ، خطاب به معلمان و اساتید نظام گفت: هرچند می‌دانم خیلی از شما منتقد هستید، ولی الان فصل این است که همه ما که در کشتی نظام نشسته‌ایم باید برای عبور این موج‌های دشمن ید واحده باشیم و همه پای کار بیاییم.

سراج گفت: نسبت به این موارد رسالتی هم خانواده ها دارند  و واجب عینی است که به صورت چهره به چهره جهاد تبیین را محقق کنیم و نگذاریم فرزندان کشور به دامان این و آن بروند.

وی ادامه داد: از برخی از خواص جریان‌های سیاسی گلایه دارم چرا الان علیه برخی از حرکت‌هایی که برای مردم زجرآور است بیانیه نمی‌دهند، حضور فقط مربوط به ایام انتخابات نیست،‌ نمی‌شود الان کسی ساکت بنشیند و موقع انتخابات انتظار داشته باشد ۸ سال مملکت را دست بگیرد، مملکتی که دیگران در این ایام برای آن خون داده‌اند. این افراد باید الان هم پای کار باشند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: گروه‌های سیاسی که هم اکنون حضورشان کم‌رنگ است بدانند امروز و چنین شرایطی عرصه عمل است و جای حرف نیست و باید جبران کنند و در غیر این صورت ملت ما این افراد را نمی‌بخشد چون ملت حواسش هست و حاضران و غایبان این عرصه‌ها را می‌شناسد.

سراج تاکید کرد: راه حل اینکه ما برای همیشه این معضلات نجات پیدا کنیم کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی است و  کسانی که مدیریت دارند و در حاکمیت هستند و هم مردم  می‌خواهم نگاهی به این کتاب بیندازند چون اصل سوم،اصل ۲۶ ، اصل ۲۷، اصل ۳۰ ، اصل ۴۳، اصل ۵۹ را مطالعه کنید که برای همه این موارد راهکار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس اصل سوم حکومت و دولت مکلف است برای مردم رفاه ایجاد کند، قانون ما به همه جا فکر کرده است، متاسفانه خیلی از مسئولان ما به طور کامل با این قانون آشنا نیستند. قانون اساسی حاصل خون بزرگانی مانند شهید بهشتی است که باید به آن عمل کنیم اگر این کار انجام شد همان مدینه فاضله محقق خواهد شد.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به هفته نیروی دریایی ، گفت:  این نیرو الان در اقیانوس‌ها دشمن را رصد می‌کند و شهدای زیادی را تقدیم مردم و نظام کرده و قدردان تلاش‌های این عزیزان هستیم.

سراج تاکید کرد: اخیرا کشورهای اروپایی مخصوصا آلمان کمیته‌ای را در سازمان ملل  با عنوان کمیته حقیقت یاب برای مسائل ایران درست کرده‌اند که اولا حق ندارند که در این وادی حرف بزنند چون خودشان  جنایتکارند، آلمان باید اول تکلیف حملات شیمیایی عراق به مردم ایران را روشن کند و با جنایت‌هایی که توسط این کشور  در ایران اتفاق افتاد نمی‌تواند دم از حقوق بشر بزند.

وی با بیان اینکه  انگلیس ، آمریکا و فرانسه جنایت‌های خود را در یمن ، افغانستان و لیبی جبران کنند، تاکید کرد:  وزارت امور خارجه منفعل عمل نکند چون  اگر در  سال‌های گذشته تهاجمی عمل می‌کرد  و در زمینه بمباران‌های شیمایی مطالبه‌گری می کردند امروز آلمان برای ما قد علم نمی‌کرد، ما باید جنبه آفندی را در سیاسی خارجی به کار بگیریم.

  • نویسنده : زهرا شهبازی