مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۲۳ اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار در استان برای ذبح دام مستقر شده‌اند و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر،مرتضی بحرانی صبح امروز اظهار داشت: تیم‌های دامپزشکی از صبح روز در عید سعید قربان فعال هستند و ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است که تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری تب کریمه کنگو و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان خودشان در منزل و معابر عمومی اقدام به ذبح دام نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با شاره به تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری مراسم عید قربان مطرح کرد: در همین راستا ۳۴ اکیپ شامل ۲۳ اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار با حضور ۱۱ دکتر دامپزشک، ۲۸ بازرس بهداشت گوشت و ۱۰ ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شده و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد که به شدت هم خطرناک است، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در بسته بندی لازم در یخچال مصرف کنند.

بحرانی تاکید کرد: مردم در هنگام خرید دام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به همراه خود عینک، دستکش و ماسک داشته باشند.

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر