معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، ضمن ابراز خرسندی از رشد و ارتقای عملکرد استان در سومین دوره جشنواره علمی-پژوهشی پژوهشسرای های دانش آموزی خبر داد.

احمد آقامحمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: نظر به ضرورت آگاهی از میزان توفیق در اجرای برنامه های وزارت آموزش و پرورش و ضرورت آسیب شناسی وضع موجود و لزوم توجه به مؤلفه های مؤثر در نتایج عملکرد استان و در راستای برنامه ریزی مطلوب و جهت دهی به طراحی، تدوین و اجرای هدفمند برنامه های سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با هدف افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت آموزشی-پژوهشی، گزارش روند عملکرد استان همدان در سومین دوره‌ جشنواره های علمی-پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ گردید.

آقامحمدی افزود:در یازده جشنواره، فناوری‌های حوزه‌ فضایی و حمل و نقل پیشرفته، آزمایشگاه علوم، کد نویسی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زیست فناوری، نانو فناوری، نجوم و اختر فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، گیاهان دارویی و طب ایرانی، رباتیک و انرژی‌های نوین، عملکرد استان همدان ۳۳٫۳۲ بوده که این عدد ۲٫۴۴ واحد از میانگین کشور بالاتر می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه مشارکت دانش آموزان در جشنوار ها نیز سهم استان همدان ۶۳۹۲۴ نفر بوده که این تعداد ۱۸۴۷ نفر از میانگین کشوری بالاتر می باشد و نسبت به سال قبل ۳۸۳۶۹ نفر رشد داشته ایم.

  • نویسنده : حسین زرنقاب