ناظر گمرکات خوزستان از واردات ۲۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تن کالا و صادرات ۱۷ میلیون تن در سال گذشته خبر داد و گفت: در صادرات به عراق از مرز شلمچه و چذابه رشد خیلی خوبی محقق شده است.

به گزارش اماج خبر به نقل از ایسنا، غلامرضا بلوطی‌میرزا با بیان این‌که حدود ۵ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان درآمد وارداتی استان در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شد.

 

وی افزود: بخش عمده کالاهای وارداتی معادل حدود ۲۰ میلیون و ۴۳۲ هزار تن از طریق گمرک بندر امام (ره) و بقیه کالاها نیز از طریق گمرکات خرمشهر، آبادان و اهواز وارد شد.

 

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: واردات کالا در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن، از نظر ارزشی ۵۱ درصد و از نظر وزنی ۱۸ درصد رشد داشته است.

 

بلوطی‌میرزا اظهار کرد: ۹۹ درصد کالاهای وارداتی استان، کالاهای اساسی بوده است که این کالاها شامل ذرت، روغن، برنج، گندم و مواد اولیه کارخانجات هستند که از کشورهای روسیه، اوکراین، برزیل و کشورهای مختلف وارد کشور می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: میزان کالاهای صادراتی در سال گذشته ۱۷ میلیون تن به ارزش ۶۷۷ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال ۹۹ از نظر ارزشی ۷۵ درصد و از نظر وزنی ۱۲ درصد رشد داشته است.

 

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه عمده صادرات ما به عراق از مرز شلمچه و چذابه بوده است، عنوان کرد: کالاهای صادراتی استان شامل کلینکر، مواد پتروشیمی، کالاهای خدماتی برای کارخانه‌ها، تره‌بار و صیفی‌جات بوده که به مقصد کشورهای امارات، چین، برزیل و کشورهای اروپایی صادر شده‌اند.

 

 

  • نویسنده : ابوالفضل کاویانپور