معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان رفع موانع قانونی جمع آوری معتادان متجاهر بالای ۶۵ سال و زیر ۱۸ سال، گفت: با اضافه شدن ظرفیت ۳۰۰۰ نفری جمع‌آوری معتادین متجاهر ظرف ۲ ماه آینده در استان تهران مجموع ظرفیت حوزه جمع‌آوری معتادین متجاهر به ۱۷ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش آماج خبر؛ جوهری در پایان جلسه قرارگاه اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: بیش از شش ماه است که با دستور استاندار تهران قرارگاه اجتماعی شکل گرفته است و جلسات مکرری با موضوعات مختلف و بررسی اقدامات در حوزه اولویت بندی رسیدگی به معضلات اجتماعی انجام شده است.

 

وی افزود: موضوع کودکان کار و معتادان متجاهر از جمله مواردی بوده است که در سطح استان تهران اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده، البته برخی موانع قانونی نیز بر سر انجام این اقدامات وجود داشت که رفع شده است که از جمله آنها می‌توان به جمع آوری معتادان متجاهر بالای ۶۵ سال و معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال اشاره کرد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش ظرفیت جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح استان تهران، گفت: ۳۰۰۰ نفر ظرفیت ظرف دو ماه آینده در استان تهران ایجاد خواهد شد و پیشتر نیز ۴۰۰۰ نفر به ظرفیت جمع‌آوری معتادین متجاهر افزوده شده بود که به این ترتیب ظرف دو ماه آینده ظرفیت جمع‌آوری معتادین متجاهر در استان تهران به حدود ۱۷ هزار نفر می‌رسد.

 

وی ادامه داد: در حوزه کودکان کار ورود بسیار موثری داشتیم به شکلی که در جلسه امروز دبیرخانه مسئولیت اجتماعی مقرر شد شکل بگیرد تا از ظرفیت گروه‌های مردمی، اصناف، کارخانه‌ها و گروه‌های جهادی در حوزه مسئولیت اجتماعی بهره بگیریم و گام‌های موثری در حوزه کودکان کار برداریم.

 

جوهری تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران ۱۴ هزار نفر است که این ظرفیت شش ماه پیش حدود ۱۰ هزار نفر بود. در این شش ماه ۴۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و ظرف دو ماه آینده ۳۰۰۰ نفر دیگر افزایش می‌یابد و در مجموع به ۱۷ هزار نفر می‌رسد. امیدواریم با همدلی و هم افزایی که میان دستگاه‌های مرتبط ایجاد شده است در آینده نزدیک به پیش بینی ظرفیت ۲۵ هزار نفری برسیم.

 

وی در خصوص موضوع اتباع خارجی در حوزه کودکان کار نیز گفت: تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده اما در حوزه معتادان اتباع، جمع‌آوری آنها در حال انجام است که یک ماه سم زدایی برای آنها انجام می‌شود و پس از آن مسئولیت ترد آنها با اداره کل امور اتباع خواهد بود.

 

معاون استاندار تهران ادامه داد: مسئولیت کودکان کار با بهزیستی است اما ۱۶ دستگاه دیگر در این حوزه با بهزیستی همکاری می‌کنند و تکالیف و وظایفی بر عهده دارند که در جلسات قرارگاه اجتماعی مسئولیت دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت تا هر یک در حوزه کودکان کار در بخش‌های جذب، آموزش و نگهداری، مسئولیت‌های خود را به خوبی ایفا کنند. بی تردید در این حوزه باید اقدامی جهادی شکل بگیرد تا موضوع کودکان کار و خیابان در تهران حل و فصل شود.

 

 

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی