۸۷ هزار و ۶۱۱ داوطلب در پنجاه و دومین آزمون سراسری کشور در استان اصفهان با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، پنجاه و دومین کنکور سراسری کشور در روزهای چهارشنبه تا شنبه (هشتم تا یازدهم تیرماه) با حضور یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در گروه‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود که در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۹.۲ درصدی همراه است. کنکور ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار می‌شود و امسال ۱۷ حوزه آزمونی خارج از کشور در ۱۵ کشور خارجی پذیرای داوطلبان خواهد بود.

به طور کلی تعداد داوطلبان خانم در کنکور امسال، ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر و تعداد داوطلبان آقا ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر است که بر این اساس ۶۱ درصد کنکوری‌های امسال را زنان و ۳۹ درصد را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی با ۲۰۰ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیئت علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است که حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد. در کنکور سراسری امسال، ا۸۷ هزار و۶۱۱ داوطلب در استان اصفهان با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان در توضیح جزییات برگزاری کنکور امسال در استان اصفهان به ایسنا، گفت: در آزمون سراسری امسال ۸۷ هزار و۶۱۱ داوطلب در ۲۷ شهر استان اصفهان با هم به رقابت می‌پردازند که از این میان، ۵۴ هزار و ۳۲۴ داوطلب زن و ۳۲ هزار و ۲۸۷ نفر مرد هستند.

رضاعلی نوروزی افزود: بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۳۱ هزار و ۸۳۲ نفر است که نزدیک به نیمی از داوطلبان را تشکیل می‌دهد.

وی توضیح داد: داوطلبان در ۳۱ حوزه اصلی در استان اصفهان با هم به رقابت می‌پردازند که در شهر اصفهان و در روز چهارشنبه، حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه اصفهان و دانشگاه شهید اشرفی اصفهان میزبان داوطلبان خواهند بود. در روز پنجشنبه نیز داوطلبان در گروه علوم انسانی در حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه پیام‌نور اصفهان، شهید اشرفی اصفهانی و صنعتی و اصفهان و در گروه ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان و معلولین در دانشگاه اصفهان شرکت خواهند کرد. آزمون روز جمعه در حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه اصفهان، صنعتی، شهید اشرفی و خوراسگان و آزمون روز شنبه نیز در دانشگاه اصفهان، آموزش و پرورش و دنشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان تصریح کرد: آزمون گروه‌ هنر صبح روز چهارشنبه، ۸ تیر؛ گروه ریاضی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه، ۹ تیر؛ گروه علوم تجربی صبح روز جمعه، ۱۰ تیر و گروه زبان‌های خارجی صبح روز شنبه، ۱۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس ابلاغ سازمان سنجش آموزش کشور، شروع فرآیند آزمون رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و آزمون‌ها به تناسب رشته‌ها بعضاً تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه خواهد داشت. درب تمام حوزه‌های امتحانی در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان آزمون سراسری طوری برنامه‌ریزی کنند که تا پیش از ساعات اعلام شده در حوزه‌های امتحانی خود حضور پیدا کنند و از همراه داشتن هرگونه وسیله اضافی از جمله کیف، کتاب، موبایل و جزوه نیز جداً خودداری کنند.

نوروزی توصیه کرد: داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، هماهنگی‌های لازم با سازمان اتوبوسرانی اصفهان صورت گرفته تا با تقویت ناوگان حمل و نقل، تمامی حوزه‌های برگزاری آزمون در سطح شهر اصفهان و دانشگاه صنعتی که خارج از شهر است را پوشش دهند. همچنین توصیه می‌شود که خانواده‌های داوطلبان آزمون سراسری پشت درب‌های حوزه‌های امتحانی تجمع نکنند، چراکه این تجمع منجر به ترافیک در محدوده خیابان‌های اطراف حوزه‌های امتحانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار و یا کارت ملی معتبر برای شرکت در آزمون سراسری الزامی است.

همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان، در روزهای ۹ و ۱۰ تیرماه، میزبان ۶ هزار و ۴۰۲ نفر از داوطلبان دختر و پسر کنکور سراسری ۱۴۰۱ در گروه‌های آموزشی ریاضی، تجربی و انسانی خواهد بود. ۶ هزار و ۵۹۳ نفر از داوطلبان دختر و پسر در گروه علوم تجربی روز جمعه ۱۰ تیرماه، در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی اصفهان، در کنکور سراسری شرکت می‌کنند.

گفتنی است از ۷ حوزه امتحانی، سه حوزه دانشکده کشاورزی، فیزیک و مهندسی معدن برای داوطلبان دختر و چهار حوزه کتابخانه مرکزی دانشگاه، مجتمع خوارزمی، دانشکده مهندسی منابع طبیعی، دانشکده مهندسی نساجی و مجتمع ابوریحان برای داوطلبان پسر در نظر گرفته شده است.

 

  • نویسنده : نگین جان نثاری