معاونت عمرانی استانداری خوزستان، اظهار داشت: طبق گزارش های دریافتی ۱۵ روز دیگر، رودخانه کرخه از حمیدیه به بعد خشک می‌شود، در حالیکه روستاهایی در پایین دست، از آب این رودخانه برای شرب برداشت می‌کنند.

به گزارش اماج خبر به نقل از ایرنا، کرمی نژاد عنوان کرد: مشکلات خوزستان یکی پس از دیگری خودشان را نشان می‌دهند و این روزها بحث تنش آبی در رودخانه کرخه مطرح است.

 

وی اضافه کرد: تاکید رییس جمهوری بر اجرای طرح فاضلاب اهواز در مدت ۲ سال است و استاندار نیز وعده حذف ۱۹ نقطه تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون را مطرح کرده است.

 

معاونت عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: مردم شادگان حتی یک قطره از آب رودخانه کارون را نمی‌خواهند زیرا معتقدند تشکیل شده از فاضلاب اهواز است و این ادعا کاملا درست است.

 

به گفته وی، در ایذه وضعیت آب شرب بدتر است و هم اکنون در دهدز آبرسانی به وسیله تانکر انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به حفاری‌های معابر شهری در پروژه فاضلاب نیز گفت: شهرداری را درک می‌کنیم و می‌دانیم که مردم بخاطر تخریب خیابان‌ها و تجمع خاک در خیابان‌ها عصبانی هستند اما شرایط دشوار و حفاری خیابان‌ها اجتناب ناپذیر است و تعطیل یا تاخیر در اجرای پروژه خسارت‌های بسیاری وارد می‌کند بنابراین نیاز به همکاری بیشتر داریم.

 

 

  • نویسنده : ابوالفضل کاویانپور