روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نسبت به افزایش گرسنگی در جهان به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین هشدار داد. فایننشال تایمز ادامه داد: روسیه و اوکراین تولیدکنندگان عمده مواد غذایی در جهان هستند به طوری سهم آن‌ها در صادرات مواد غذایی به ۳۰ درصد از صادرات گندم و جو می‌رسد.

به گزارش آماج خبر، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نسبت به افزایش گرسنگی در جهان به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین هشدار داد. فایننشال تایمز ادامه داد: روسیه و اوکراین تولیدکنندگان عمده مواد غذایی در جهان هستند به طوری سهم آن‌ها در صادرات مواد غذایی به ۳۰ درصد از صادرات گندم و جو می‌رسد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری انتخاب؛ روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نسبت به افزایش گرسنگی در جهان به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین هشدار داد.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: جنگ روسیه در اوکراین تهدیدی برای گرسنگی میلیون ها نفر در جهان است که از این صحنه جنگ فاصله دارند.

فایننشال تایمز ادامه داد: روسیه و اوکراین تولیدکنندگان عمده مواد غذایی در جهان هستند به طوری سهم آنها در صادرات مواد غذایی به ۳۰ درصد از صادرات گندم و جو می رسد.

روسیه به تنهایی ۱۵ درصد کود جهان را صادر می کند اما بلاروس که تحریم های مشابهی علیه آن اعمال شده، تولید کننده مهم کود پتاس است که در تولید سویا که به غذای حیوانی تبدیل می شود، اهمیت دارد.

اگر کشاورزان در سراسر جهان کود کافی نداشته باشند، این موضوع می تواند باعث شود که محصولات کشاورزی در برزیل، آرژانتین و دیگر قطب های کشاورزی در جهان از بین برود.

برای جمعیت جهان سوم، شوک غذایی فشار فزاینده ای بر قبض های مواد غذایی که دهه ها از تورم رنج می برندُ وارد می کند. اما کشورهای فقیری که از سیل تاثیرات اقتصادی کووید ۱۹ و افرایش قیمت مواد غذایی رنج می برند، ممکن است ویژگی های فاجعه باری با خود همراه داشته باشند.

براساس نوشته این روزنامه، میلیون ها انسان در کشورهای آسیب دیده از جنگ نظیر یمن، اتیوپی و سودان جنوبی در آستانه قحطی قرار دارند.

  • نویسنده : زهرابهشتی