مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به بالا آمدن آب سد کمندان ازنا گفت: روستاهای اطراف این سد تخلیه‌شده و ساکنان آن‌ها به مناطق امن منتقل شدند.

مهدی پازوکی،در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشدارهای قرمز هواشناسی برای لرستان صادرشده است، اظهار داشت: شدت بارش‌ها بسیار زیاد است، اما خسارتی تاکنون گزارش نشده است.

وی افزود: خودروهای سنگین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برای کمک در اختیار راهداری لرستان قرار داده‌ شده است تا در محورهای مواصلاتی مستقر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه عشایر مستقر در ازنا و حواشی سد کمندان به مکان‌های امن منتقل‌شده‌اند، عنوان کرد:  کمپ‌های اسکان موقت با کمک هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها برای ساکنان این روستاها برپا شده است.

وی با اشاره به انسداد جاده قدیم خرم‌آباد ـ پلدختر از ساعت ۱۶ امروز بیان کرد:‌ آزادراه خرم‌آباد- پل زال و محور دهلیج مسیر دسترسی جایگزین است.

پازوکی با بیان اینکه به مردم توصیه می‌شود به‌هیچ وجه سفرهای غیرضروری را انجام ندهند، گفت: گردنه پای آستان کوهدشت به‌دلیل احتمال ریزش سنگ بسته‌شده و تمام محورهای گردشگری ‌هم مسدود است.