رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان افزایش نرخ رشد بیکاری استان اصفهان در سه ماهه نخست امسال را ناشی از مؤلفه‌های اقتصادی دانست که استان در آن‌ها پیشتاز است.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قاسمی افزایش نرخ رشد بیکاری استان اصفهان در سه ماهه نخست امسال را ناشی از مؤلفه‌های اقتصادی دانست که استان در آن‌ها پیشتاز است.

 

او به رتبه نخست استان اصفهان در تولید مرغ و دام، رتبه نخست تولید لبنیات و رتبه ممتاز در بسیاری از تولیدات صنعتی دیگر همچون صنایع غذایی که با مواد اولیه‌ای نظیر روغن، آرد و … مرتبط است، گفت: تأثیرپذیری این صنایع از حذف ارز ترجیحی و شوک ناشی از آن بسیار بیشتر دیگر صنایع بود و طبیعی بود که نرخ بیکاری در این صنایع افزایش یابد.

 

قاسمی با تأیید آمار ارائه شده توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مبنی بر کاهش نرخ بیکاری در استان اصفهان می‌گوید: در ابتدای دولت فعلی یعنی تابستان ۱۴۰۰ نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۲.۶ بود که در پایان فصل زمستان به ۹.۵ درصد کاهش یافت.

 

آمار اشتغال به صورت فصلی ارائه می‌شود و استان اصفهان همواره در فصل نخست سال به دلایل متعدد دیگری همچون محدودسازی استفاده صنایع از برق دچار تلاطم می‌گردد.

 

به گفته او استناد به آمار اشتغال مستلزم استناد به یک روند دوره‌ای است و قضاوت درخصوص یک فصل خاص آن هم فصلی که اصفهان درآن دچار تنش‌های ویژه شده است صحیح نیست.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: تحلیل‌های دقیق و مبتنی بر واقعیت‌ها از آمار منتشر شده، پس از ارائه نتایج تفصیلی منتشر خواهد شد.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی