معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طبق آمار بانک مرکزی تورم روند کاهش به خود گرفته و در نیمه دوم سال کاهش نرخ تورم بیشتر خواهد شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، با بیان اینکه در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم کشور با تورم ۶۰ درصدی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، گفت: در این شرایط دولت تلاش کرد تا تعادل و موازنه‌ای بین درآمد و هزینه‌ها ایجاد کند که هم‌زمانی آن با بحران مواد غذایی در جهان و جنگ اوکراین شرایط را پیچیده‌تر کرد.

وی بابیان اینکه در طول هفته دولت بسیاری از وزرا و هیات دولت با سفر به استان‌ها ضمن بیان دستاوردهای یک سال گذشته، برخی پروژه‌های عمرانی را افتتاح می‌کنند ، افزود:‌ در این شرایط ارکان مختلف کشور با همگرایی و همدلی خود اجازه ندادند تا مشکلی در کشور به وجود بیاید.

وی گفت: نیمه دوم سال وضعیت عمومی اقتصاد کشور به سمت مطلوبیت حرکت خواهد کرد.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در سطح کشور ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند که ۵۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم حقوق و مزایا از بنیاد را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش دو برابری سرانه درآمد ایثارگران، گفت: معوقات ۶۷ هزار نفر از ایثارگران طی یک سال گذشته پرداخت‌ شده‌است.

وی بابیان اینکه گلزارهای شهدا به یکی از قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل‌شده است، اضافه کرد: در مراسم شب‌های احیای امسال بیش از ۵ میلیون در این اماکن حضور یافتند.

افتتاح یک هتل و مرکز توانبخشی از سایر برنامه‌های رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به قم است.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان