در چهارمین یادواره شهدای لشکر زینبیون، مجید تال و حسن عطایی، شاعر و مداح اهل بیت(ع) به اجرای برنامه پرداختند و در پایان، از تعدادی از خانواده های معظم شهیدان این لشکر، تجلیل شد.

چهارمین یادواره گرامیداشت فرمانده شهید “محمد جنتی” و شهدای مدافع لشکر زینبیون عصر امروز همزمان با ایام میلاد عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) در مرکز همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم (ص) قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از فرماندهان و نیروهای لشکر زینبیون، خانواده‌های شهدا و برخی از مسئولان برگزار شد، سردار علیرضا تنهایی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با تشبیهِ شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم با شهدای پا در رکاب ائمه معصومین(ع)، انقلاب اسلامی را در آستانه یک حرکت عظیم دانست و گفت: باید بسیج عاشقان حق و عدالت در نقاط مختلف عالم تشکیل شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس، شهادت حاج قاسم سلیمانی را یوم الله دانست و گفت: شهید سلیمانی یک راه، یک مکتب و یک تفکر بود.

وی افزود: حاج قاسم توانست افرادِ ملت های مختلف را در ذیل یک پرچم جمع و آنها را برای یک هدف مشخص، بکارگیری کند.

این فرمانده مدافع حرم با تاکید بر اینکه تنها عامل وحدت جبهه مقاومت، پیروی از حق و مکتب الهی بود، به ظرفیت‌های عظیم مکتب اسلام اشاره کرد و گفت: مکتب اسلام این ظرفیت را دارد که می‌تواند همه ملت های دنیا را بسیج و علیه استکبار جهانی بکارگیری کند.

وی افزود: اسلام می‌تواند کاخ های ظلم و ستم را در سراسر دنیا به چالش و ویرانی بکِشد و ملّت های مختلف را متحد کند و ما این معجزه را در زمانی که هیچکس باور نمی‌کرد، در فعل، رفتار و اخلاق حاج قاسم دیدیم.

تنهایی، با تشبیه انقلاب اسلامی به بعثت حضرت رسول الله (ص) گفت: همین طور که بعثت رسول الله متعلق به هیچ قوم و قبیله و ملتی نبود، انقلاب اسلامی ما هم فقط متعلق به یک قوم و یک ملت نیست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز برگ برنده ما در مذاکرات وین، مقاومت، جهاد، شجاعت و خون پاک شهداست گفت: ما با خون پاک شهیدان می‌توانیم در همه صحنه‌های سیاسی و فرهنگی برنده شویم.

حجت‌الاسلام شیخ عمار مسئول رسیدگی به خانواده شهدای لشکر زینبیون دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن خوش آمدگویی به پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا، شهدای زینبیون را در دنیای اسلام و جبهه مقاومت، گمنام دانست.

وی با بیان اینکه شهدا همچون ستارگانی می‌درخشند افزود: هر جایی که حاج قاسم سلیمانی محوری را مهم می‌دانست، یکی از گروه هایی که تاکید می کرد تا حتما در آن محور حضور داشته باشند، لشکر زینبیون بود.

همچنین در این یادواره، که با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظر زاده فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین هنرمند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و جمعی از مسئولان برگزار شد، علاوه بر رونمایی از دست‌نوشته سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی بر پرچم زردرنگِ زینبیون، از کتاب “رز آبی” تالیف همسر شهید علیرضا جیلان نیز رونمایی شد.

در چهارمین یادواره شهدای لشکر زینبیون، مجید تال و حسن عطایی، شاعر و مداح اهل بیت(ع) به اجرای برنامه پرداختند و در پایان، از تعدادی از خانواده های معظم شهیدان این لشکر، تجلیل شد.

  • نویسنده : رقیه کدخدازاده
  • منبع خبر : فارس