منطقه ۵ پرمعامله ترین منطقه شهر تهران در سال ۱۴۰۰ بود، این منطقه مدت هاست که رکورد بیشتر فروش واحد مسکونی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از نبض بازار ، بازار مسکن در منطقه ۵ به عنوان پرمعامله ترین منطقه تهران در سال های اخیر، امسال ۴ ماه طلایی را نسبت به سال ۹۹ تجربه کرد و در روزهای رکود بازار توانسته سهم قابل توجهی از فروش ملک در تهران را به خود اختصاص دهد .

 

پرمعامله ترین منطقه تهران در خرید مسکن

 

منطقه ۵ پرمعامله ترین منطقه شهر تهران در سال ۱۴۰۰ بود، این منطقه مدت هاست که رکورد بیشتر فروش واحد مسکونی را به خود اختصاص داده است. امسال نیز این منطقه منطقه محبوب خریداران بود و در تمام سال رتبه نخست فروش را به خود اختصاص داد.

 

نکته قابل توجه آن که با وجود آن که میزان معاملات مسکن امسال نسبت به سال ۹۹ رشد داشته اما در این منطقه از اردیبهشت تا مهرماه تعداد معاملات مسکن در سال ۹۹ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشتر بود.

 

در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ در این منطقه، ۲۹۶ ثبت شده که این میزان در سال گذشته(۹۹) ۱۹۳ معامله بوده است. در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در این منطقه ۷۰۸ معامله به ثبت رسیده که این رقم در سال قبل تر ۱۷۱۹ معامله بوده است در خرداد ماه تعداد معاملات مسکن به ۷۰۸ معامله رسیده که این رقم در سال ۹۹، معادل ۱۶۶۶معامله بوده است.

 

یخ خریداران مسکن آب شد؟

 

در تابستان امسال هنوز یخ خریداران مسکن برای تصمیم گیری خرید قطعی باز نشده بود. در نخستین ماه تابستان تعداد معاملات مسکن در این منطقه ۷۳۰ معامله بوده است که این رقم در ماه مشابه سال قبل دو هزار و ۸۶ معامله‌ بوده است. در مرداد ماه تعداد معاملات مسکن ۸۸۸ کامل رسیده که در ماه مشابه سال قبل ۱۳۶۸ معامله بود. در آخرین ماه تابستان تعداد معاملات مسکن در منطقه ۵ به ۱۱۰۹ عامل رسیده که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۱۳۰۴ معامله بوده است.

 

خریداران تصمیم آخر را گرفتند

 

در مهر ماه تعداد معاملات مسکن در این منطقه ریزش کرده و به ۷۹۳ معامله می رسد این رقم در سال قبل ۱۲۷۰ معامله بوده است. در آبان ماه دوباره تعداد معاملات مسکن در این منطقه رشد می کند و ۱۰۱۱ معامله مسکن در منطقه ۵ ثبت می شود که نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته در آبان سال ۹۹ در منطقه پنج تنها ۵۴۱ معامله ثبت شده است. در آذر ماه تعداد معاملات انجام شده به ۱۴۰۰ معامله می رسد که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۳۲۴ معامله بوده است.

 

بازار گرم مسکن در آخرین زمستان قرن

 

بازار مسکن در زمستان ۱۴۰۰ در منطقه ۵ گرم و پر رونق بود و در دی ماه ۱۴۵۴ معامله مسکن به ثبت می‌رسد که در ماه مشابه سال قبل تنها ۳۹۷ معامله است در بهمن ماه کمی خریداران در این منطقه عقب نشینی کرده و حدود ۱۲۶۲ معامله به ثبت می‌رسد که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۵۲۷ معامله است.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو