زلزله ای به بزرگی ۶.۳ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه و ۱۶ ثانیه بامداد امروز (شنبه) بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش آماج خبر به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۲۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

 

کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۷۵ عرض شمالی و ۵۵.۲۸ طول شرقی ثبت شده است.

 

همچنین بامداد امروز (شنبه) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۲ دقیقه و ۷ ثانیه بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند که به تبع آن زلزلزله‌های۴.۷ ساعت ۲.۹دقیقه، ۴.۶ ساعت ۲.۱۷دقیقه،۳.۶ ساعت ۲.۲۳ ، ۳.۹ساعت ۲.۳۰دقیقه و ۴.۲ ساعت ۲.۳۷ دقیقه بندرخمیر را لرزاند.

 

به گزارش ایرنا، گزارش‌های اولیه مردمی در روستای سایه خوش خبر می‌دهد بر اثر زلزله‌های پی درپی ۶.۱ تا ۳.۶ ریشتری بامداد شنبه سه نفر در روستای سایه خوش بندر خمیر جان خود را از دست داده، ۱۹ نفر زخمی و منازل هم تخریب شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تائید سه کشته و هشت نفر مصدوم گفت: بلافاصله پس از زلزله نشست ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تشکیل شد و ضمن تقسیم کار فرمانداران بندر خمیر و بندرلنگه، همه مدیران موظف شدند به صورت آماده باش پای کار باشند.

 

مهرداد حسن زاده افزود: کانون اصلی زلزله در سایه خوش بندر خمیر بوده و در این مدت قطعی آب و برق در این مناطق، تمام امکانات از جمله آمبولانس، چادر و مواد غذایی برای امداد رسانی به این مناطق گسیل شده است.

 

وی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند، نیروهای امدادی در کنار مردم هستند.

 

فواد مراد زاده فرماندار بندرلنگه که هم اکنون در محل وقوع زلزله حضور دارد از چند زخمی در اثر زلزله در روستای سایه خوش خبر داد. محمد بیانبانرو عضو شورای اسلامی روستای سایه خوش نیز تأیید کرد که ۳ نفر جانباخته از زیر آوار در این روستا خارج شده است.

 

بندر خَمیر یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است.

  • نویسنده : نرگس حیدری