امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو و استاندار یزد، زمین مورد نیاز برای ایجاد هشت نیروگاه خورشیدی در یزد تحویل سرمایه گذاران شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق روز پنجشنبه با حضور در استان یزد ضمن افتتاح طرح اصلاح روشنایی معابر استان یزد، تفاهمنامه ای را با استاندار یزد امضا کرد.

بر اساس این تفاهمنامه، زمین مورد نیاز برای هشت نیروگاه خورشیدی در استان یزد تحویل سرمایه گذاران شد.

قرار است در مجموع ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در قالب هشت ساختگاه با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریال در استان یزد ایجاد شود.

گروه مپنا در ساختگاه های منطقه مهردشت ۲ در شهرستان ابرکوه با ظرفیت ۷۰ مگاوات، مهرگان ۲ در شهرستان مهریز با ظرفیت ۵۰ مگاوات، شرکت نوران انرژی سبز خاورمیانه در ساختگاه‌های سریزد یک با ظرفیت ۲۵ مگاوات، سریزد ۲ با ظرفیت ۱۵ مگاوات و یزدمهر شهرستان مهریز به ظرفیت ۱۵ مگاوات، شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در ساختگاه ابرکوه با ظرفیت ۲۵ مگاوات، کنسرسیوم شرکت‌های ایران تابلو و مدیریت تانا انرژی در ساختگاه‌های مبارکه ۱ و ۲ شهرستان بافق هر یک به ظرفیت ۱۰ مگاوات، سرمایه گذاران ایجاد کننده نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد هستند.

این نیروگاه ها زمینه اشتغال ۶۶۰ نفر را به طور مستقیم در استان یزد فراهم می کنند.

صرفه جویی سالانه ۶۵۰ هزار بشکه معادل نفت خام، جلوگیری از انتشار سالانه ۲۶۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای، تولید سالیانه بیش از ۴۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق پاک و کمک به توسعه پایدار استان یزد از جمله نتایج احداث ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان یزد است.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان