مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در اجرای نهضت جهش تولید مسکن، تاکنون برای ساخت بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در استان زمین تأمین شده و برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی دیگر تهیه زمین آن در حال طی شدن فرایند آن است.

به گزارش آماج خبر، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی تهیه واحدهای مسکونی برای متقاضیان است که در این راستا طرح جهش تولید مسکن در سراسر کشور آغاز شده است.

 

تعهد دولت در طرح جهش تولید مسکن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در مدت ۴ سال است که براساس نهضت ملی جهش تولید مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی باید در مدت ۴ سال در ۴۰ شهر استان بوشهر ساخته شود.

 

سهم هر شهرستان بر اساس جمعیت در طرح جهش تولید مسکن مشخص شده و باید به میزان تعیین شده واحدهای مسکونی در آنها ساخته شود و امکان افزایش این سهمیه نیز وجود دارد.

 

تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مسکن اقدام به واریز وجه آورده اولیه کرده‌اند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ۵۰ هزار نفر از هم استانی‌ها در سامانه نهضت ملی جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

 

سید محمود دستغیبی با بیان اینکه از این تعداد ۲۸ هزار نفر آنان حائز شرایط دریافت مسکن شده‌اند اظهار داشت: تاکنون ۴ هزار نفر از متقاضیان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن نسبت به صدور شماره حساب بانکی اقدام کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مسکن اقدام به واریز وجه آورده اولیه کرده‌اند گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی تاکنون عملیات اجرایی ۴ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر آغاز شده است.

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی